Secure Cube aan broek

Binnen 7 dagen een veilige opvanglocatie

“Kun jij snel een collega oproepen als je hulp nodig hebt?”

Dat vroegen de medewerkers van een opvanglocatie in het noorden van het land zich onlangs af. Het antwoord op die vraag was ‘nee’. En dat terwijl net was gebleken dat het niet geheel risicoloos is om te werken in een opvanglocatie. De hoogste tijd om te zorgen voor een veilige opvanglocatie dus. En het liefst zo snel mogelijk.

Dat is gelukt! Met onze hulp zijn binnen 7 dagen 10 noodknoppen in spreekkamers, 10 draagbare Secure Cube alarmpiepers en 24 locatiebeacons geïnstalleerd op de twee verdiepingen van de opvanglocatie. Met één simpele druk op de knop worden nu direct collega’s gewaarschuwd en naar de juiste locatie in het pand gestuurd.

Hoe we dit zo snel hebben kunnen doen? Lees deze tijdlijn!

Dinsdagochtend
Sjoerd, onze adviseur persoonsalarmering, heeft een online adviesgesprek met het management van de organisatie. De behoefte wordt in kaart gebracht en de mogelijke oplossingen worden gedemonstreerd. Aansluitend wordt gevraagd om de levertijd en een prijsopgave.

Woensdag
Sjoerd ontvangt een plattegrond van het gebouw en maakt een plan voor de interne positiebepaling. Er wordt gewerkt aan de offerte en gecheckt of alle hardware op voorraad is.

Donderdagochtend
Het management ontvangt het plan van aanpak en de offerte en hoort dat er al op maandag geleverd kan worden als de opdrachtbevestiging uiterlijk vrijdag ondertekent wordt.

Vrijdag
De opdrachtbevestiging wordt al vroeg getekend. Bij Secure2Go gaan drie mensen hard aan het werk om alle hardware te labelen en te configureren, om het account en de juiste scenario’s in het alarmeringsplatform in te richten en daarnaast worden de gebruiksaanwijzingen nog even klantspecifiek gemaakt.

Zondagavond
Collega’s Michael en Jasper komen aan in een hotel in het noorden van het land. Ze bespreken het plan van aanpak voor de volgende dag.

Maandag
Om 8:00 uur wordt begonnen met het positioneren van de beacons. Die zorgen ervoor dat bij een alarm de juiste indoor-positie wordt meegestuurd.
Om 11:00 uur wordt de positiebepaling getest en worden de draadloze beacons aan de muur bevestigd.
Om 13:00 uur worden de draadloze noodknoppen in de spreekkamers geplaatst en getest.
Om 14:00 uur krijgt het management en de aanwezig medewerkers een korte instructie over de draagbare alarmpiepers.
Om 15:00 uur wordt het volledige systeem werkend opgeleverd.

Zo is binnen 7 dagen een volledig systeem voor persoonsalarmering geadviseerd, geconfigureerd en geïmplementeerd en zorgen we samen voor een veilige opvanglocatie.