Archieven: Kennisbank

Wat is agressiebeleid?

Agressiebeleid Veel organisaties hebben een eigen agressiebeleid. Hierin worden afspraken gemaakt met betrekking tot de acceptabele omgangsnormen, de preventieve maatregelen, huisregels en de opvolging van incidenten. Stel de acceptabele gedragsnorm vast Het is belangrijk om allereerst duidelijk te formuleren welke norm gehanteerd wordt. Welk gedrag vinden we acceptabel en wanneer classificeren we gedrag als agressief? …

Wat is agressiebeleid? Lees verder »

Voor welke scopes kan een aanbieder gecertificeerd zijn?

De vier scopes van persoonsalarmering De certificering Mobile Security (K21023) van Kiwa kan voor 4 scopes worden behaald. High-risk |Mobiele alarmering met positiebepaling voor bedreigde personen en slachtoffers van huiselijk geweld. Deze systemen worden uitgegeven door de politie en geaccrediteerde organisaties. De meldingen lopen via een alarmcentrale naar de politie en worden standaard door 2 …

Voor welke scopes kan een aanbieder gecertificeerd zijn? Lees verder »

Wat borgt de Kiwa certificering ‘Mobile Security’?

Wat wordt er gecertificeerd? Om te voldoen aan het keurmerk van Kiwa moet een leverancier aan heel veel details voldoen. In grote lijnen is dit onderverdeeld in de volgende categorieën (zie afbeelding). De interne processen van de leverancier en gegevensbescherming De hardware De dataoverdracht Het alarmeringsplatform De alarmcentrale In totaal wordt bij de jaarlijkse audit …

Wat borgt de Kiwa certificering ‘Mobile Security’? Lees verder »

Is de alarmcentrale ook Kiwa gecertificeerd?

Een betrouwbare en gecertificeerde alarmcentrale Alarmcentrales die in Nederland de alarmopvolging naar de politie verzorgen moeten daarvoor een vergunning hebben. Een voorwaarde om deze vergunning te krijgen is dat de alarmcentrale in het bezit moet zijn van een PAC-certificaat of de nieuwe EN50518 certificering. Deze certificeringen worden uitgevoerd door onafhankelijke keuringsorganisatie Kiwa. Vanaf 2020 kunnen …

Is de alarmcentrale ook Kiwa gecertificeerd? Lees verder »

Kan ik ook alarmeren in Duitsland?

Grenzeloze persoonsalarmering in Duitsland Secure2Go levert in heel Duitsland alarmeringssystemen. Daarvoor werken we samen met een gespecialiseerde alarmcentrale in Frankfurt. In 2020 heeft Secure2Go een belangrijke aanbesteding gewonnen voor het verzorgen van de persoonsalarmering voor de medewerkers van het ministerie van Justitie in Noordrijn-Westfalen. Dit gaat vooral om agressie gerelateerde alarmering. Verschillende partners adviseren onze …

Kan ik ook alarmeren in Duitsland? Lees verder »

Kan ik ook alarmeren in Vlaanderen (België)?

Grenzeloze persoonsalarmering Secure2Go levert haar oplossingen voor persoonsalarmering ook aan organisaties in België en Vlaanderen. Bijvoorbeeld aan gemeenten, lokale besturen, OCMW’s en andere organisaties en bedrijven. Als medewerkers het risico lopen op agressie bij een loket, in een consultatieruimte of gesprekskamer dan kunnen ze met onze oplossingen snel hulp van collega’s inroepen. Dat kan met …

Kan ik ook alarmeren in Vlaanderen (België)? Lees verder »

Hoe alarmeer je snel het BHV team?

Secure2Go BHV-alarmering Het bedrijfshulpverleningsteam (BHV-team) is verantwoordelijk voor de eerstehulpverlening bij incidenten binnen een bedrijf. Vrijwel elke organisatie moet 1 of meer getrainde BHV’ers hebben aangesteld. Bij verreweg de meeste organisaties is bedrijfshulpverlening een neventaak. Dat betekent dat werknemers van een bedrijf of organisatie zich over het algemeen met andere werkzaamheden bezighouden. Op het moment …

Hoe alarmeer je snel het BHV team? Lees verder »