Hoe alarmeer je collega’s in geval van nood?
Snel hulp inroepen van een collega of de beveiliging
Als je tijdens het werk in een onveilige situatie terecht komt, wil je snel hulp inroepen van collega’s of van de bedrijfsbeveiliging. Dit kan met de onderlinge alarmering van Secure2Go. Ideaal voor organisaties waar gewerkt wordt in spreek- en behandelkamers, bij balies of als medewerkers risico’s lopen terwijl zij zich door een pand verplaatsen. Dit draagt bij aan de veiligheid van bijvoorbeeld woonbegeleiders, medewerkers van gemeenten, zorginstellingen, maar ook woningcorporaties en dienstverlenende bedrijven zoals deurwaarderskantoren.
Op welke manieren kan je collega's alarmeren?
Alle systemen van Secure2Go zijn geschikt voor onderlinge alarmering zodat je collega’s kunt alarmeren. Ook eventueel in combinatie met de man-down functionaliteit of met onze kleine en volledig draadloze alarmknop die discreet onder een bureau of tafel kan worden geïnstalleerd. Met één druk op de knop direct een alarmbericht versturen naar meerdere mensen kan op verschillende manieren.
Alarmmelding via een spraakbericht
Alarmmelding middels paging of piepersysteem
Hierbij wordt een tekstbericht verstuurd naar het display van één of meerdere alarmknoppen in dezelfde groep. Het apparaat gaat dan trillen en/of piepen en op het display staat de melding. Ook in deze tekst kan de locatie van het incident worden weergegeven. Het voordeel van paging is dat de ontvangers niet afhankelijk zijn van de bereikbaarheid van hun (mobiele) telefoon. De paging wordt via het alarmeringsplatform van Secure2Go aangestuurd en beheerd. Wij nemen je daarbij al het werk uit handen.
Alarmering via BHV-apps en andere systemen
De systemen van Secure2Go kunnen in de meeste gevallen gekoppeld worden aan de systemen van derde partijen. Werkt je organisatie bijvoorbeeld met Multibel, Itel Alert of Safeguard, dan kan het alarm dat met een Secure2Go alarmknop wordt gemaakt via de apps van deze en andere aanbieders worden ontvangen. We koppelen op verzoek met vrijwel alle moderne BHV-oproepsystemen van vrijwel alle aanbieder.
Alarmering op de online alarmportal van Secure2Go
Als een organisatie beschikt over een (permanent) bemande receptie of beveiligingsloge kan er ook voor gekozen worden om direct te werken met het online alarmeringsplatform van Secure2Go. Middels een geluidsignaal en een pop-up wordt het alarm gemeld. Op de portal is direct te zien welke alarmknop alarm heeft gemaakt, waar die is en welke opvolging gewenst is.
Alarmering via BHV-apps en andere systemen
De systemen van Secure2Go kunnen in de meeste gevallen gekoppeld worden aan de systemen van derde partijen. Werkt je organisatie bijvoorbeeld met Multibel, Itel Alert of Safeguard, dan kan het alarm dat met een Secure2Go alarmknop wordt gemaakt via de apps van deze en andere aanbieders worden ontvangen. We koppelen op verzoek met vrijwel alle moderne BHV-oproepsystemen van vrijwel alle aanbieder.
Agressiealarmering en BHV-alarmering is vaak maatwerk
De adviseurs van Secure2Go denken graag met je mee over de wijze waarop de alarmketen voor jullie het meest effectief kan worden ingericht. Het uitgangspunt is dat er bij een incident snel hulp kan worden opgeroepen. Aan de hand van de wensen en werkprocessen binnen jullie organisatie bekijken we op welke manier dit voor jullie het beste werkt. Zo kunnen individuele collega’s, agressie interventieteams en BHV-teams altijd snel worden opgeroepen om hulp te verlenen.
We zien veel (goedkope) alternatieven voor onderlinge alarmering zoals draadloze deurbellen, bluetooth drukknoppen die verbonden zijn met mobiele telefoons en ingewikkelde bedrade systemen. De werking hiervan is in veel gevallen niet geborgd en niet flexibel in te richten. Het is dus goed om deze systemen eens goed onder de loep te nemen en je af te vragen of een alarm gegarandeerd bij de juiste personen aankomt. Wij kijken en denken graag met je mee.