BHV-alarmeringssysteem voor bedrijven

Persoonlijke noodknop voor in de spreekkamer

Voor alle bedrijven in Nederland is een goedwerkend BHV-alarmeringssysteem van grote waarde. De grote van de organisatie en het aantal personeelsleden spelen hierbij geen rol. Iedere organisatie moet zorgen voor goede communicatie tijdens een noodsituatie. Een alarmsysteem waar je als BHV-team op kunt vertrouwen is hierbij cruciaal. Het zorgt er niet alleen voor dat BHV’ers weten wat ze moeten doen, maar een betrouwbaar systeem is belangrijk als het gaat om het redden van mensenlevens. Een noodsituatie hoeft niet altijd een ontruiming te zijn. Het kan ook voorkomen dat er een werknemer gevaar loopt tijdens het uitvoeren van bepaalde werkzaamheden. In die situatie is het belangrijk dat diegene direct een alarm kan maken. Op deze pagina lees je over de meerwaarde van een goed BHV-alarmeringssysteem voor bedrijven. Een systeem waar je als personeel altijd op kunt rekenen en waardoor je er nooit echt alleen voor staat.

Wat betekent BHV?

BHV is de afkorting voor bedrijfshulpverlening. BHV is al sinds 1994 verplicht voor alle werkgevers. Ieder bedrijf met medewerkers (al bij 1 medewerker) is verplicht om de BHV te regelen. In kleine bedrijven kan een werkgever ook zelf de BHV’er (degene die is opgeleid om in geval van nood werknemers en klanten in veiligheid te brengen) zijn. De BHV’ers binnen een organisatie zorgen voor een veilige (werk)omgeving.

Wat is een BHV-oproepsysteem

In de meeste gevallen zijn er meerdere personen binnen een bedrijf die beschikken over een BHV-diploma. In het geval van een ontruiming of een andere noodsituatie, is het belangrijk dat je als bedrijfshulpverleners met elkaar kunt overleggen, maar ook dat je de persoon die in nood is snel kunt helpen. Je wilt voorkomen dat je bij een noodgeval tijd verliest door een gebrekkig alarmeringssysteem. Ook wil je natuurlijk dat iedereen die BHV heeft, weet wat er aan de hand is binnen de muren van jouw organisatie.

Secure2Go biedt een oplossing waar meerdere personen elkaar kunnen alarmeren. Met Team-Alarm kunnen collega’s discreet, flexibel en effectief alarmeren. Het systeem kan naar wens van de organisatie worden ingericht. We maken daarbij gebruik van onze Secure Cube’s waar nodig aangevuld met de Remote Desk Buttons. Het is op deze manier voor alle medewerkers die risico lopen eenvoudig om te alarmeren

Hoe werkt het?

Met één druk op de alarmknop wordt het alarmbericht vanuit ons alarmeringsplatform van Secure2Go doorgestuurd naar collega’s op de manier die het best aansluit op de organisatie. Dat kan als een spraakbericht naar (mobiele) telefoons, als pieper oproep met een tekstbericht op het display van de alarmknoppen of er kan een koppeling worden gemaakt met het bestaande oproepsysteem.

 

Monitoren

Wij monitoren op afstand de beschikbaarheid van het Team Alarm systeem. Hierdoor kun je er echt op vertrouwen als er een incident is. Bij stroomuitval werkt het systeem op basis van interne accu’s nog minimaal 24 uur door.

Volledig draadloos

Het mooiste van Team Alarm is dat het volledig draadloos is. Dit zorgt ervoor dat bij   veranderingen in de inrichting nooit draden te worden verlegd en kan heel makkelijk worden op- en afgeschaald naar behoefte van de organisatie.

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor onze BHV alarmering voor bedrijven?  Dan vertellen je daar graag meer over in een persoonlijk adviesgesprek!

Vraag informatie aan:

Wil je meer informatie? Of wil je een vrijblijvende afspraak maken met onze adviseurs? Vul het formulier in en je ontvangt z.s.m. een reactie van ons.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Inhoudsopgave