Persoonsalarmering voor professionels

Schakel snel hulp in met persoonsalarmering.

Persoonsalarmering voor professionals

Persoonsalarmering is een uitkomst voor mensen die tijdens hun werk in een situatie kunnen komen waarbij ze gevaar lopen. Bijvoorbeeld als je tijdens je werk het risico loopt op agressie of geweld door klanten, ouders, passagiers, cliënten of patiënten. Of als je alleen werkt zonder direct toezicht van een collega en daarbij het risico loopt op een arbeidsongeval of acute gezondheidsklachten. Ook bedreigde personen die op ieder moment oog in oog kunnen komen te staan met hun bedreiger hebben baat bij een alarmknop. Voor al deze situaties hebben wij  betrouwbare personenalarmering met een efficiënte en effectieve opvolging op maat.

Met één druk op de knop komt de melding binnen in de alarmcentrale. Een centralist luistert vlak daarna mee met de situatie. Indien nodig schakelt de centralist direct de politie in. Het is ook mogelijk om zonder alarmcentrale te werken en het alarm door te sturen naar een collega in de buurt.

Alarmknop-vppr-persoonsalarmering

Agressie tijdens het werk?

Meer dan 1,6 miljoen Nederlanders krijgen tijdens hun werk wel eens te maken met agressie, geweld of intimidatie door een klant, patiënt, cliënt, ouder of passagier. 200.000 professionals zeggen hier zelfs regelmatig mee in aanraking te komen. Onze persoonsalarmering geeft deze mensen de gelegenheid om tijdens een incident snel hulp in te kunnen roepen van collega’s, een beveiliger of van de politie. Wij zijn er voor alle professionals en voor bedreigde personen.
personenalarmering
Naast deze vormen personenalarmering bestaat er ook persoonsalarmering voor senioren. Met dat laatste kan Secure2Go je helaas niet helpen. Wij leveren niet aan particulieren.

Wat is persoonsalarmering?

De naam zegt het al: Persoonsalarmering, ook wel personenalarmering genoemd, draait om een compact alarmkastje waarmee een persoon alarm kan slaan als er zich een bedreigende situatie voordoet. Een persoonsalarm is veelal onopvallend te dragen en discreet te bedienen. Ze zijn voorzien van een accu, een simkaart en een alarmknop. Er kan in veel gevallen ook een locatie worden meegestuurd middels GPS of GNSS. Daarnaast is het mogelijk om op afstand mee te luisteren via de alarmknop. De beste persoonsalarmering is één die wij aanbieden in de vorm van een alarmknop. 

Bekijk hier onze alarmknoppen die geschikt zijn als persoonsalarm of personenalarm.

Alarmeren-met-remote-button

Welke professionals gebruiken persoonsalarmering?

De persoonlijke alarmknoppen van Secure2Go worden vooral gebruikt door mensen die tijdens hun werk het risico lopen om in conflict te komen met een burger. Hierdoor is deze alarm oplossing zeer breed toepasbaar. Denk aan hulp- en zorgverleners, overheidsmedewerkers, dienstverleners, medewerkers in het openbaarvervoer, en in het onderwijs maar ook service-medewerkers en beveiligers. Al deze mensen vertrouwen op hun persoonlijke alarmknop op het moment dat een conflict uitloopt op een agressieve confrontatie. Hier vind je meer informatie over alarmering bij agressie.

In de praktijk: Alarmknop 'part of the job'

De medewerkers van deze forensische zorgorganisatie gebruiken de persoonsalarmering van Secure2Go al meer dan vijf jaar. Zij nemen de compacte alarmknop altijd mee als ze een cliënt in zijn of haar eigen leefomgeving bezoeken. Ook op de locaties voor beschermd en begeleid wonen hebben de aanwezige medewerkers altijd een draagbare alarmmelder ter beschikking. Alle alarmknoppen staan in verbinding met een 24/7 bemande alarmcentrale.

Lees hier het hele verhaal.

Hoe werkt persoonsalarmering van Secure2Go?

Kort uitgelegd, met één druk op de alarmknop wordt een melding verstuurd naar het alarmeringsplatform van Secure2Go. Vandaaruit wordt de melding op de juiste manier doorgestuurd naar de juiste ontvangers. Hoe een systeem precies werkt is sterk afhankelijk van de manier waarop het wordt gebruikt. We zullen hieronder een aantal toepassingen toelichten.

Hoe werkt persoonsalarmering?

Mobiele alarmering voor huisbezoeken en onderweg

Iedereen die niet binnen de muren van de organisatie werkt, maar bijvoorbeeld op huisbezoek gaat of op andere manieren onderweg is, kan vaak niet terugvallen op snelle hulpverlening door collega’s. In dat geval is het bij een incident wenselijk om assistentie van de politie te krijgen. De politie is namelijk bevoegd om snel aan te rijden, binnen te treden en heeft, indien nodig, geweldsmiddelen ter beschikking.

112

Veel mensen denken dat je net zo makkelijk 112 kunt bellen als je in nood bent. In sommige situaties is dat ook zeker zo. Er zijn echter momenten waarop je niet kunt spreken en uitleggen waar je bent, waarbij je handen nodig hebt om jezelf in veiligheid te brengen of om een ander te beschermen of waarbij je in de stress simpelweg niet kunt vertellen waar je precies bent. In deze gevallen is het een rustgevende gedachte dat de centralist van onze alarmcentrale je veel werk uit handen neemt en dat er toch hulp komt.

Om de politie te mogen waarschuwen met een personenalarm, is de tussenkomst van, een Particuliere Alarm Centrale (PAC) wettelijk verplicht. Hiervoor werken wij intensief samen met EuroPAC . De centralist in de alarmcentrale zal de melding binnen 30 seconden verifiëren door via de noodknop mee te luisteren met de situatie. Als gehoord wordt dat er hulp nodig is, wordt via een directe lijn de politie aangestuurd.
Politie waarschuwen met alarmknop

De politie wordt aangestuurd naar de gps-positie die het persoonsalarm met de melding meestuurt. Dat kan worden aangevuld met een specifiek bezoekadres dat de gebruiker van de alarmknop via onze Adres Registratie App eenvoudig kan ingeven voor aanvang van het bezoek.

Onderlinge alarmering bij balies, spreek- en behandelkamers

Binnen de muren van een organisatie is het vaak mogelijk om snel hulp van collega’s of van de beveiliging te krijgen. Daarvoor is het zaak dat zij bij een incident zo snel en volledig mogelijk worden gealarmeerd. Dat kan op een hele discrete manier via de volledig draadloze alarmknoppen die buiten het zicht onder een bureau, balie of tafel kunnen worden geplaatst. De alarmmelding wordt vervolgens via een spraakoproep of paging-oproep gedeeld met de collega’s die hulp kunnen bieden.
Waarschuw-je-collega's-met-spreekkamer-alarmering

Een spraakoproep is een gesproken bericht dat automatisch, tegelijkertijd, naar 1 tot 50 telefoonnummer kan worden verstuurd. Iedereen die de telefoon opneemt hoor dat er een alarm is en waar het alarm vandaan komt.

Een paging-oproep is een tekstbericht dat onder begeleiding van een luide pieptoon wordt ontvangen op onze ‘pieper’. In het bericht staat precies in welke ruimte het alarm is gemaakt Ondersteunend kunnen berichten ook per SMS en email worden verstuurd. De opvolging van persoonsalarmen is vrijwel altijd maatwerk waarbij we je graag adviseren.

"Wij gebruiken de flexibele oplossing van Secure2Go bij de balies en in de spreekkamers voor het alarmeren van het agressieteam en het BHV Team. Medewerkers die op huisbezoek gaan nemen de Secure Cube mee die is gekoppeld met de alarmcentrale."

Hulp van politie bij agressie in de spreekkamer of bij de balie

Ook in bovenstaande situaties kan het wenselijk zijn om snel assistentie van de politie te krijgen. 

Schakel-de-hulp-in-van-de-alarmcentrale-bij-persoonsalarmering

Bijvoorbeeld als er geen collega’s aanwezig zijn om hulp te verlenen, of als het verwachte geweld zo ernstig kan zijn dat politieoptreden wenselijk kan zijn. In deze gevallen koppelt Secure2Go het interne alarmsysteem net zo makkelijk aan de alarmcentrale als bij de mobiele alarmering.

Onderling alarmeren

We hebben het nu uitgebreid gehad over mensen die ambulant werken maar ook binnen in kantoren, zorginstellingen of technische ruimten kan agressie of ander gevaar voorkomen. Daarvoor hebben wij Team Alarm. Daarmee kun je snel, betrouwbaar en flexibel onderling je collega’s waarschuwen als je hulp nodig hebt. Bijvoorbeeld bij een balie, een spreekkamer of behandelkamer of een horecagelegenheid.

Persoonsalarmering koppelen met bestaande alarmeringssystemen

Het is in veel gevallen ook mogelijk om het personenalarm en de agressiealarmering van Secure2Go te koppelen aan bestaande alarmeringsoplossingen. Veel organisaties gebruiken bijvoorbeeld een app voor het oproepen van de BHV of van een interventieteam. Dit kan voordelen opleveren voor de registratie van incidenten. We denken daar graag in mee. Er zijn al koppelingen met MultiBel, Orca Group (ITel) en SafeGuard. We kunnen in principe ook met ieder ander betrouwbaar oproepsysteem koppelen.

Is personenalarmering betrouwbaar?

De beste personenalarmering die voldoet aan het Kiwa certificaat   ‘Mobiele alarmering van personen’ is uiterst betrouwbaar. Leverancier, alarmcentrale en hardware worden jaarlijks aan een strenge controle onderworpen. Sinds 2017 beschikt Secure2Go over dit prestigieuze certificaat. Dat vinden we belangrijk aangezien het bij onze dienstverlening om mensenlevens kan gaan. Op deze speciale Kiwa certificatie pagina staan alle details.

"Het is cruciaal dat mensen in nood echt op hun noodknop kunnen vertrouwen. De kwaliteit van de aanbieders verschilt enorm door de invulling van de dienstverlening. Daarom ontwikkelde Kiwa de certificering ‘Mobiele Beveiliging van Personen’. We hopen dat dit een bijdrage levert aan de professionalisering van de markt."

Alleenwerken en personenalarmering

Iemand die alleen werkt en daarbij in risicovolle situaties terecht kan komen kan zijn of haar veiligheid vergroten door het meenemen van een mobiele noodknop. Indien er een noodsituatie is kan door middel van een simpele druk op de paniekknop alarm worden geslagen. Ook de man-down sensor van het personenalarm kan alarm slaan als de persoon een bepaalde tijd niet meer beweegt of valt.

Persoonsalarmering Kopen of leasen

Secure2Go biedt haar klanten twee mogelijkheden. Je kunt de persoonsalarmering kopen en daarnaast een connectiviteitsabonnement afsluiten voor de diensten die je nodig hebt. Je kan de apparatuur ook lenen als onderdeel van ons full-service concept. 

Schakel-de-alarmcentrale-in-met-jouw-persoonlijke-alarmknop

Je betaalt dan een jaarlijkse fee voor de apparatuur, het onderhoud, de simkaart inclusief alle data, een licentie op het alarmeringsplatform en desgewenst een aansluiting op de alarmcentrale. 

Maatwerk

Personenalarmering is hetzelfde als persoonsalarmering. Daarbij is het veelal maatwerk. Daarom komen we graag met jou in contact als je denkt dat we bij kunnen dragen aan de veiligheid in jouw organisatie. We denken constructief met je mee over de meest efficiënte en effectieve oplossing voor jullie situatie. Daarna installeren we alles exact zoals dat is afgesproken en kunnen we een training verzorgen op jullie locatie. Neem vandaag nog contact met ons op of vraag direct een offerte aan

Waarom is Secure2Go dé specialist in persoonsalarmering voor professionals?

Vanaf de oprichting in 2014 levert Secure2Go, via de politie, persoonlijke alarmknoppen aan zwaar bedreigde personen. Bij deze mensen telt werkelijk iedere seconde als zijn de knop in moeten drukken. Dit verplicht ons om onze service en onze dienstverlening op het hoogst mogelijke peil te hebben en te houden. Dat geldt voor deze specifieke groep bedreigde personen maar ook voor al onze andere gebruikers die om welke reden dan ook hun veiligheid en hun veiligheidsgevoel vergoten met onze (mobiele) personenalarmering.

Dit doen wij vanuit onze kernwaarden vakmanschap, transparantie en integriteit. Hierbij staat maatwerk, kwaliteit, service en persoonlijke aandacht voorop.

Overweeg je aan de slag te gaan met persoonsalarmering? We geven je graag advies

Delen
Persoonsalarmering waar je altijd op kunt vertrouwen!
Sjoerd
Contact from circle

Vraag een offerte aan

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Je gegevens worden via een beveiligde SSL verbinding verstuurd
en niet opgeslagen in deze website.