Vanaf eind maart kunnen medewerkers van de stad Oostende vertrouwen op de agressiealarmering van Secure2Go. Het gaat om professionals die klantcontact hebben in consultatieruimtes, lokale kantoren, opvanglocaties en tijdens het afleggen van huisbezoeken. Daarbij lopen ze het risico op agressie en geweld.
Begin 2022 schreef de gemeente een aanbesteding uit voor het leveren van een full service alarmeringsoplossing waarmee zowel collega’s in de buurt, als een professionele alarmcentrale gewaarschuwd kunnen worden. Zes partijen hebben een voorstel ingediend en daaruit is Secure2Go geselecteerd als meest geschikte aanbieder. Met name omdat kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid bij deze aanbesteding zwaarder wegen (65%) dan de prijs (35%) zien wij het winnen van deze opdracht als een groot compliment.
Samen met de dienst ICT van de gemeente zijn we inmiddels volop bezig met de voorbereidingen van de implementatie. Naast het instellen van de apparatuur verzamelen we de gegevens van alle gebruikers en bereiden we de instructiematerialen voor.
Door verharding van de maatschappij, veranderende taken van gemeenten en meer aandacht voor veilig werken ziet de gemeente Oostende deze investering als uiting van goed werkgeverschap waarmee niet alleen de veiligheid maar ook het veiligheidsgevoel en het werkplezier van de medewerkers zal stijgen.
Dit project is een mooi voorbeeld voor andere werkgevers in de publieke en dienstverlenende sector in België.
Voor vragen over dit project kun je contact opnemen met Thijs Wagenaar, thijs@secure2go.nl / +31888200222