Storing verholpen

Beste relatie,

Zoals je wellicht hebt gehoord is er vandaag een hardnekkige mobiele netwerkstoring geweest. Inmiddels is deze opgelost en functioneren alle noodknoppen weer volledig.

We hebben vandaag getracht iedereen direct goed op de hoogte te houden van de ontwikkelingen en we hebben de vragen die ons werden gesteld zo veel mogelijk beantwoord.

De meest gestelde vraag was: “Jullie kunnen toch gebruik maken van 3 netwerken, waarom schakelt de noodknop dan niet gewoon over op een ander netwerk als Tele2 het niet meer doet?”

Dat komt omdat in dit geval Tele2 de leverancier is van de SIM kaarten die in de noodknoppen zitten. Zij maken in ieder land gebruik van de daar aanwezige providers met een 2G of 3G netwerk. In Nederland zijn dat KPN, Vodafone en T-Mobile.

De storing vandaag was in het belangrijkste datacentrum van Tele2 in Zweden. Hier wordt het mobiele dataverkeer voor alle Tele2 Simkaarten in de hele wereld gecoördineerd. Tijdens het hoogtepunt van de storing, die vroeg in de ochtend is begonnen, kon geen enkele Tele2 (Machine 2 Machine) klant meer verbinden met een mobiele provider.

Nadat de oorzaak van de storing was gedetecteerd was het noodzakelijk om beetje bij beetje alle simkaarten weer te verbinden om te voorkomen dat er een te grote hoeveelheid data in 1 keer de servers opnieuw plat zou leggen.

Tele2 heeft laten weten de storing zeer te betreuren. Een storing van deze omvang heeft nog niet eerder plaatsgevonden zeggen ze. Vandaag hebben de medewerkers van Tele2 alles op alles gezet om de storing zo snel en goed mogelijk te verhelpen en vanaf nu wordt er gewerkt aan een oplossing waardoor eenzelfde storing in de toekomst te voorkomen is.

Omdat er theoretisch altijd kans is op een storing bij onze dienstverlening hebben wij hiervoor een storingsprotocol dat we 24/7 kunnen opstarten. Dit vinden wij belangrijk aangezien veel van onze gebruikers voor hun veiligheid afhankelijk zijn van de noodknop. Mocht je na het gebeuren van vandaag nog aanvullende vragen hebben of wil je ons suggesties geven waardoor we onze storingscommunicatie nog verder kunnen verbeteren dan horen we graag van je.

Bedankt voor het getoonde begrip en nu weer veilig aan slag!

Hartelijke groet,

 

Béate en Thijs

Secure2Go

 



WhatsApp WhatsApp ons