Ga veilig op pad voor de inspectiedienst met mobiele persoonsalarmering van Secure2Go.
Veilig werken als medewerker van de inspectiedienst
Een inspectiedienst kan uit verschillend onderdelen bestaan. Het kan een overheidsdienst zijn die bekijkt of de wetgeving wordt nageleefd of dat bij bedrijven normen worden gehaald. De inspectiedienst heeft dus een controlerende functie. Nederland heeft verschillende inspecties. Denk hierbij aan Algemene Inspectiedienst, Arbeidsinspectie, Landbouw Inspectie, Inspectie Gezondheidzorg en Jeugd, Inspectiedienst Onderwijs, inspectie voor de Voedselveiligheid en -Hygiëne, Inspectie voor de Ruimtelijke Ordening en Milieuhygiëne, Inspectie SZW, Belastinginspectie en Archiefinspectie.
Als inspecteur ben je veel op pad. Het kan ook zijn dat je onderzoeken doet na bijvoorbeeld een ongeval, dit maakt ook dat je op onregelmatige tijden moet werken. Daarnaast kan het ook zo zijn dat je bij bedrijven langsgaat die werken met gevaarlijke stoffen of het kan zijn dat je een inspectie moet uitvoeren op een bouwplaats. Als inspecteur werk je dus in verschillende sectoren en regio’s en heeft iedereen zo zijn of haar eigen specialiteit, maar dit betekent ook dat je te maken hebt met veel verschillende gevaren en dus veiligheidsmaatregelen.
Inspectiemedewerkers die veilig hun werk kunnen doen presteren beter en kunnen zo beter inspecties uitvoeren. Inspecties die vaak moeten uitgevoerd op basis van strenge eisen. Voor de werkgever is het dus de taak om goed werkgeverschap uit te dragen naar medewerkers. Ondanks dat is een veilige werkomgeving niet vanzelfsprekend. Een bedrijfsongeval, maar ook een agressie incident wanneer iemand het ergens niet mee eens is, kunnen voorkomen. In deze situaties is het belangrijk dat je als inspecteur kunt vertrouwen op een betrouwbaar, persoonlijk alarmsysteem. Daarmee vergroot je jouw veiligheid tijdens het werk.
Passende hulp met een passend systeem
Als inspecteur wil je met het juiste systeem de juiste hulp in kunnen schakelen. Secure2Go maakt gebruik van de beste Europese kwaliteit hardware welke gekoppeld is aan goed beveiligde software. Zo kan Secure2Go voor iedere situatie een alarmeringsoplossing samenstellen die naadloos uitsluit op jullie werkzaamheden.
Een korte druk op de knop
Met een korte druk op een makkelijk draagbare en -indien nodig- discreet draagbare alarmknop, wordt via het gsm-netwerk het alarm verzonden. Door de multi-netwerk simkaart heeft de alarmknop altijd verbinding met het sterkste netwerk op dat moment. Als de alarmknop is uitgerust met de gps-functie, zal automatisch de locatie met het alarm meegestuurd worden.
Ook veilig werken als je alleen werkt als inspecteur?
Voor medewerkers die alleen werken of risico lopen op ongelukken of onwelwording, kan de alarmknop uitgerust worden met man-down detectie. Met een man-down alarmknop wordt automatisch een alarm gemaakt als de knop langer dan een ingestelde tijd niet beweegt (non-movement) of onder een ingestelde hoek gekanteld is.
Opvolging alarm
De opvolging na een alarm kan volgens ieder gewenst scenario door ons ingericht worden. Het alarm kan bijvoorbeeld extern verzonden worden naar onze gecertificeerde alarmcentrale, of intern naar collega’s binnen de organisatie. Ook een combinatie is mogelijk.
In het scenario van externe alarmering gaat het alarm naar onze gecertificeerde alarmcentrale. Als een medewerker in een dreigende situatie alarm maakt, komt deze met de hoogste prioriteit binnen bij de alarmcentrale.
Wat doet de centralist ?
Een getrainde centralist zal vervolgens binnen 30 seconden de alarmmelding aannemen en een verbinding openen met de alarmknop. In de praktijk zal de verbinding binnen 20 seconden geopend zijn. Voor alleenwerkersalarmering wordt een 2-weg verbinding geopend. Voor agressiealarmering opent de centralist een 1-weg meeluisterverbinding, om zo escalatie te voorkomen.
Na verificatie van de melding belt de centralist rechtstreeks naar de meldkamer van de politie. Alle beschikbare informatie wordt gedeeld met de politie. Denk aan informatie over de locatie, over de gebruiker en dreiging of ongeval.
De getrainde centralist kan de melding op twee manieren verifiëren. Ten eerste doordat de centralist geluiden hoort die duiden op agressie of een incident. De tweede manier is dat de centralist het afgesproken ‘codewoord onder dwang’ hoort.
De centralist blijft meeluisteren, totdat de politie ter plaatse is en de regie heeft overgenomen. De meeluisterverbinding kan ook doorgeschakeld worden naar de politie. Hoe snel de politie ter plaatse is, is afhankelijk van een aantal factoren. Bijvoorbeeld de locatie waar de politie naar toe moet en de beschikbaarheid van eenheden.
Hoe gaat onderling alarmeren in zijn werk?
De systemen van Secure2Go zijn zeer geschikt voor intern alarmeren naar collega’s. Interne alarmering kan door middel van paging of met spraakberichten.
Nadat het alarm verzonden is, zullen collega’s in geval van paging op hun eigen noodknop een tril- en geluidsignaal ontvangen. In het scherm van de noodknop verschijnt de naam van de medewerker of de ruimte waar het alarm is gemaakt. Zo kunnen collega’s snel assistentie verlenen.
Naast paging kunnen spraakberichten voor interne alarmering verstuurd worden. Collega’s ontvangen dan een spraakbericht op de (mobiele) telefoon. In dit spraakbericht is duidelijk te horen waar en door wie het alarm is gemaakt.
Onze systemen kunnen ook gekoppeld worden met de meeste BHV-oproepsystemen. Zo an er gebruik gemaakt worden van de bestaande ict-infrastructuur. Dit maakt de inzet van onze oplossingen flexibel en voordelig.
Doorzetten naar alarmcentrale
De alarmmelding kan naast, of tegelijk met, de interne alarmering ook doorgestuurd worden naar onze gecertificeerde alarmcentrale. Op deze manier kunnen collega’s in de directe omgeving van de medewerker eerste assistentie verlenen en kan de centralist snel de juiste hulpdiensten aansturen. De inspectiemedewerker is er altijd van verzekerd dat er zo snel mogelijk hulp komt.
Hoe kom ik erachter of Secure2Go de juiste oplossing is voor mijn bedrijf?
Je hebt kunnen lezen dat er veel mogelijkheden zijn om de veiligheid van jouw medewerkers te vergroten. Neem vrijblijvend contact met ons op om te bespreken wat Secure2Go voor jouw organisatie kan betekenen. Wij denken graag met je mee om tot een passende oplossing te komen, om zo de veiligheid van jouw medewerkers te vergroten.
Ook stellen wij onze whitepaper gratis beschikbaar. Hierin staan veel nuttige informatie en inzichten om tot een weloverwogen beslissing te komen.
- Vergroot de veiligheid
- KIWA gecertificeerd
- 24/7 persoonlijke ondersteuning
- Exacte locatiebepaling, binnen en buiten
Vraag een offerte aan
Je gegevens worden via een beveiligde SSL verbinding verstuurd
en niet opgeslagen in deze website.