Veiligheid voor medewerkers binnen het veiligheidshuis

Ga veilig aan het werk als medewerker van een veiligheidshuis

Veiligheid voor medewerkers binnen het veiligheidshuis

Veilig werken is een belangrijk onderwerp, ook als het gaat om de veiligheid voor medewerkers binnen het veiligheidshuis. Medewerkers die veiligheid ervaren tijdens hun werkzaamheden zitten beter in hun vel, presteren beter en verzuimen minder. Dat is wat iedere werkgever wil.

Maar er zijn branches en beroepen waarin een veilige werkomgeving niet vanzelfsprekend is. Waar risico bestaat op agressie of geweld in de interactie met cliënten of burgers, en waar hulp van politie of collega’s soms nodig is. In die situaties is het belangrijk dat je kunt vertrouwen op een betrouwbaar persoonlijk alarmeringssysteem. Daarmee vergroot je de veiligheid van de medewerkers.

Wat is een veiligheidshuis

In Nederland zijn er 34 zorg- en veiligheidshuizen. Deze veiligheidshuizen zijn verdeeld over verschillende regio’s. De partijen die samenwerken binnen het veiligheidshuis zijn gemeenten, politie, OM en jeugdzorg. In deze netwerkorganisatie werken justitie, zorg en bestuur samen bij de aanpak van complexe problematiek rond overlast, huiselijk geweld en criminaliteit. Door deze samenwerkingen binnen het sociaal domein is het mogelijk meer samenhang tussen de ketens te organiseren en de gezamenlijke activiteiten beter aan te laten sluiten op de lokale behoefte.

Agressie tegen medewerkers met publieke taak

Het percentage politieke ambtsdragers bij gemeenten, provincies en waterschappen dat uit hoofde van hun functie met een vorm van agressie of geweld te maken had, is gestegen van 23 procent in 2014 naar 35 procent in 2020. (bron: Monitor integriteit en veiligheid 2020.)

Om deze reden is het belangrijk dat je als medewerker binnen de veiligheidshuizen kunt vertrouwen op een betrouwbaar alarmeringssysteem. Zowel tijdens een huisbezoek, een gesprek in de spreekkamer of een andere situatie waarbij je te maken kunt krijgen met agressie, is het zaak om zo snel mogelijk een alarm te kunnen maken en de hulp een collega of zelfs van de politie in te kunnen roepen.

Secure2Go biedt verschillende oplossingen om altijd en overal snel te kunnen alarmeren. Bijvoorbeeld met een compacte alarmknop. Met een druk op de knop kun je vlot en onopvallend hulp inroepen van de hulpdiensten. Dit kan zowel binnen de muren van een spreekkamer, als wanneer iemand op huisbezoek gaat. Een ideale oplossing voor personen die vanuit verschillende organisaties werkzaam zijn voor een veiligheidshuis.

Hoe werkt een alarmknop?

Als je een korte druk op de alarmknop geeft ontstaat er gelijk verbinding met het alarmeringsplatform. Vanuit ons platform start vervolgens een automatisch scenario.

Het meest voorkomende scenario is een externe doormelding naar de gecertificeerde alarmcentrale van Secure2Go. Een ervaren centralist gaat vervolgens binnen 30 seconden de alarmmelding aannemen en meeluisteren met de noodknop. Als de centralist geluiden hoort die passen bij agressie en geweld of als de centralist het vooraf afgesproken codewoord hoort, dan wordt bijvoorbeeld de politie naar de exacte locatie gestuurd.

Ook als je intern de hulp van collega’s in wilt roepen heeft Secure2Go de juiste oplossing op maat. Zit je in een spreekkamer en loopt de situatie uit de hand dan kan je discreet op een noodknop drukken waardoor er een sein gaat naar de beveiliger, een agressie beheersingsteam of andere collega.

 

Nauwkeurig tot op voordeurniveau

De noodknoppen van Secure2Go zijn zeer geschikt voor ambulante werkzaamheden. Onze noodknoppen zijn namelijk uitgerust met nauwkeurige GPS-functie. In combinatie met onze eenvoudige huisbezoektool is de exacte locatie op voordeurniveau bekend.

Het compacte formaat maakt de alarmknop goed draagbaar op het lichaam. De alarmknop bevestig je met een clip of karabijnhaak aan een broeklus, of je neemt hem mee in een jas- of broekzak.

Zodra je de knop indrukt, komt automatisch de verbinding tot stand met de gecertificeerde alarmcentrale. De centralist zal meeluisteren via de hoogwaardige microfoon in de alarmknop. Alle informatie over de gebruiker, doelgroep en de locatie is daarbij automatisch direct beschikbaar voor de centralist. Na verificatie van de dreiging zal de centralist de politie aansturen. Dus zeker ook voor de veiligheid van medewerkers van het veiligheidshuis die op huisbezoek gaan, biedt Secure2Go zeer geschikte oplossingen.

Is Secure2Go de juiste oplossing voor medewerkers van een veiligheidshuis?

Je hebt kunnen lezen dat Secure2Go verschillende mogelijkheden kan bieden om de veiligheid van professionals die onderdeel zijn van een veiligheidshuis te vergroten. Neem vrijblijvend contact met ons op om te bespreken wat Secure2Go voor jouw organisatie kan betekenen. Wij denken graag met je mee om samen tot een passende oplossing te komen, om zo de veiligheid te vergroten.

Ook stellen wij onze whitepaper gratis beschikbaar. Hierin staat veel nuttige informatie en inzichten om tot een weloverwogen beslissing te komen.

Delen
Persoonsalarmering waar je altijd op kunt vertrouwen!
Beate
Contact from circle

Vraag een offerte aan

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Je gegevens worden via een beveiligde SSL verbinding verstuurd
en niet opgeslagen in deze website.