Wees voorbereid op agressie in de thuiszorg. Vertrouw op Secure2Go.

Veiligheid in de thuiszorg

Veiligheid in de thuiszorg is een actueel en belangrijk onderwerp. Professionals in de thuiszorg worden tijdens het werk dikwijls geconfronteerd met agressief gedrag van cliënten of hun omgeving. Dan is het belangrijk om te kunnen vertrouwen op een systeem om collega’s of hulpverlenende instanties snel in te kunnen schakelen.

Secure2Go biedt diverse oplossingen om snel en onopvallend, overal en altijd te kunnen alarmeren. Binnen de muren van de organisatie of instelling, maar zeker ook daarbuiten tijdens huisbezoeken bij cliënten. Met één druk op de alarmknop komt een verbinding met een gecertificeerde alarmcentrale tot stand, waarna een getrainde centralist de juiste hulp in zal schakelen. Ook interne alarmering naar collega’s, met ‘paging’ of spraakberichten, is een functie die door het indrukken van de knop geactiveerd kan worden.

Hoe kan ik veilig werken in de thuiszorg?

Veilig werken in de thuiszorg is een belangrijk en actueel thema. Het CBS laat in haar Werknemersenquête zorg en welzijn (2019) zien dat ongeveer 3 op de 4 professionals in de sector zorg en welzijn tijdens het werk te maken krijgt met een vorm van agressie.

Het is daarom belangrijk dat de organisatie een goed agressieprotocol heeft. Agressie- of weerbaarheidstrainingen zijn hier een belangrijk onderdeel van. Dit maakt dat professionals voorbereid en zelfverzekerd hun werk kunnen doen.

Een agressie incident is echter nooit uit te sluiten helaas. En hoe goed voorbereid een professional ook is, het kan hem of haar ook overkomen. Op dat moment is het belangrijk om te kunnen vertrouwen op een gebruiksvriendelijke alarmknop om snel hulp in te kunnen schakelen.

Hoe werkt een alarmknop in geval van dreiging of agressie?

De alarmknop van Secure2Go wordt meestal door de medewerker op het lichaam gedragen. Bijvoorbeeld met een riemclip of karabijnhaak aan de riem, of in een jas- of broekzak. Het compacte formaat van de knop leent zich er goed voor om onzichtbaar gedragen te worden.

Als de medewerker geconfronteerd wordt met dreiging of agressie, komt er met één druk op de noodknop een meeluisterverbinding tot stand met een gecertificeerde alarmcentrale. De ervaren en getrainde centralist luistert dan binnen 30 seconden mee via een hoogwaardige microfoon in de alarmknop.

Op basis van wat de centralist hoort, of na het horen van een afgesproken codewoord, wordt de juiste hulp ingeschakeld. Doorgaans zal de politie aangestuurd worden nadat de centralist de alarmmelding heeft geverifieerd.

Hoe betrouwbaar is de werking van de persoonsalarmering?

De medewerker moet er altijd op kunnen vertrouwen dat de alarmknop werkt. Daarom is de alarmknop uitgerust met een multi-netwerk SIM kaart. Hierdoor is er automatisch altijd verbinding met het sterkst aanwezige mobiele netwerk. Ook de GPS-verbinding wordt continu bewaakt en ververst. Zo is altijd de meest actuele locatie bekend in het geval van een alarm.

Omdat het belangrijk is dat professionals altijd kunnen vertrouwen op de gegarandeerde werking van onze alarmeringssystemen, beschikt Secure2Go over het KIWA-certificaat ‘mobiele beveiliging van personen’. Dit betekent dat wij jaarlijks gecontroleerd worden op meer dan tachtig aspecten van onze dienstverlening. Te denken valt aan:

• Betrouwbare en storingsvrije apparatuur;
• Beschikbaarheid van back-up systemen (zogenaamde redundancy);
• Gegevensverwerking volgens de strenge eisen van de AVG.

Secure2Go draagt op deze manier met haar dienstverlening aantoonbaar bij aan de veiligheid in de thuiszorg.

“Het is cruciaal dat mensen in nood echt op hun noodknop kunnen vertrouwen. De kwaliteit van de aanbieders verschilt enorm door de invulling van de dienstverlening. Daarom ontwikkelde Kiwa de certificering ‘Mobiele Beveiliging van Personen’. We hopen dat dit een bijdrage levert aan de professionalisering van de markt”.
Peter Voshol – Kiwa NCP Fire,Safety en Security

Kan ik een alarmknop ook onderweg en tijdens huisbezoeken gebruiken?

De alarmknoppen van Secure2Go worden al volop in de thuiszorg gebruikt. Verplegers in de thuiszorg komen namelijk vaak achter de voordeur in de leefomgeving van de cliënt. Omdat het van tevoren nooit zeker is hoe een clientbezoek zal verlopen, in welke omstandigheden de client verkeerd, of wie er nog meer aanwezig kunnen zijn in de woning, is het belangrijk dat de professional kan vertrouwen op een goed werkende alarmknop.

De alarmknoppen van Secure2Go zijn daarom uitgerust met nauwkeurige GPS-functie voor ambulante medewerkers, die in combinatie met een eenvoudige huisbezoek tool, tot achter de voordeur de locatie bepaalt van de medewerker.

Op het moment dat de medewerker de knop indrukt, komt de verbinding tot stand met de gecertificeerde alarmcentrale. Op dat moment is alle info over de gebruiker, de locatie en de aard van de werkzaamheden beschikbaar voor de centralist. Hij verifieert de dreiging door te luisteren naar de geluiden die hij via de knop hoort, of door het afgesproken codewoord wat door de medewerker genoemd wordt.

Na verificatie van de dreiging zal de centralist de politie aansturen. Dus zeker ook voor thuiszorg medewerkers biedt Secure2Go zeer betrouwbare oplossingen.

Hoe snel is de hulp ter plaatse na het indrukken van de alarmknop?

Het is belangrijk dat hulp snel ter plaatse is na het indrukken van de alarmknop. Na het drukken komt de melding als overval-alarm binnen bij de alarmcentrale. Dit betekent dat deze met prioriteit direct wordt aangenomen. Binnen uiterlijk 30 seconden na het indrukken zal de centralist meeluisteren. In de praktijk is dit binnen 20 seconden.

Zodra de ervaren centralist de melding heeft geverifieerd door het horen van agressie of het afgesproken codewoord, belt hij rechtstreeks naar de juiste meldkamer van de politie. De centralist deelt alle beschikbare informatie over de locatie, wat hij/zij gehoord heeft en de informatie over de medewerker wat al bekend is bij de alarmcentrale. De meeluisterverbinding blijft constant open staan en deze kan ook doorgeschakeld worden naar de politie.

De centralist blijft net zo lang betrokken, totdat de politie ter plaatse is en de regie heeft overgenomen. Hoe snel de politie ter plaatse is, is afhankelijk van een aantal factoren, zoals de beschikbaarheid van eenheden en de locatie waar de politie naar toe moet.

Welke organisaties in de thuiszorg gebruiken de alarmknoppen van Secure2Go?

Steeds meer thuiszorgorganisaties maken gebruik van dienstverlening van Secure2Go. Omdat de alarmknoppen meestal onzichtbaar worden gedragen, zijn wij als Secure2Go terughoudend met het online publiceren van wie onze klanten zijn. Deze discretie vinden wij erg belangrijk.

Uiteraard is het mogelijk om u in contact te brengen met gebruikers van onze systemen in de thuiszorg, zodat u betrouwbare referenten informatie kunt opvragen. Neem daarvoor geheel vrijblijvend contact met ons op.

Hoe weet ik of Secure2Go de juiste oplossing heeft voor mijn thuiszorgorganisatie?

Neem gerust contact met ons op om te bespreken wat Secure2Go voor uw thuiszorgorganisatie kan betekenen. Zoals u gelezen heeft zijn er heel veel mogelijkheden om de veiligheid van professionals in de thuiszorg te vergroten. Wij denken graag met u mee om tot een geschikte oplossing te komen. Tevens stellen wij onze whitepaper gratis beschikbaar, waarin veel nuttige informatie en inzichten staan om tot een weloverwogen beslissing te komen.

Delen
Persoonsalarmering waar je altijd op kunt vertrouwen!
Sjoerd
Contact from circle

Vraag een offerte aan

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Je gegevens worden via een beveiligde SSL verbinding verstuurd
en niet opgeslagen in deze website.