Maak kennis met Thijs

Last but not least, Thijs Wagenaar, mede-eigenaar van Secure2Go. Deze bevlogen ondernemer barst altijd van de ideeën. Hij is een echte gangmaker, extravert en doelgericht. Als hij iets wil dan regelt hij het ook. In zijn vrije tijd vaart hij graag in zijn sloepje door Friesland. Dan komt hij helemaal tot rust (en wij ook😉).

“Zo’n 15 jaar geleden had ik nog nooit van het fenomeen mobiele noodknop gehoord. Toen ik vanuit de politie de vraag kreeg om me daar in te verdiepen werd ik al snel gegrepen door de noodzaak. Ik wist niet dat er zoveel situaties konden zijn waarbij het bellen van 112 geen optie is, terwijl je toch snel hulp nodig hebt.

De reden dat we met Secure2Go begonnen zijn is dat ik ervan overtuigd ben dat er heel veel mensen niet veilig zijn tijdens hun werk. En daar is in de meeste gevallen vrij eenvoudig wat aan te doen, bijvoorbeeld met persoonsalarmering.

De maatschappij verhard en veel mensen in de publieke dienstverlening merken dat op een negatieve manier. Als mensen zich onveilig voelen tijdens hun werk dan gaat dat vrijwel altijd ten koste van de kwaliteit maar zelfs ook van de integriteit van hun werk.

Persoonsalarmering schaf je niet aan om regelmatig te gebruiken. Het is een soort vangnet waar je voor 100% op moet kunnen vertrouwen als dat onverhoopt nodig is. Net als bijvoorbeeld een airbag of een brandblusser. Die laatste twee moeten overigens beschikken over een streng keurmerk. Een noodknop (nog) niet. Dat mag, wat mij betreft, veranderen in de toekomst. Er zijn nu nog te veel ‘net-niet’ oplossingen in de markt. En helaas blijkt tijdens een incident pas als het niet werkt.

Bij Secure2Go ben ik vooral verantwoordelijk voor het technische gedeelte van het bedrijf en het aanspreekpunt voor een paar grote klanten in Duitsland en Nederland. Daarnaast kan ik mijn creativiteit kwijt in het maken van content voor LinkedIn en onze website.

Dat we op eigen kracht binnen 10 jaar een gezond en groeiend bedrijf hebben opgezet maakt me trots. Met onze oplossingen staan we midden in de maatschappij. Daardoor is mijn sociale hart gegroeid. Het is leuk om steeds vaker iets terug te kunnen geven aan de maatschappij. Bijvoorbeeld met onze langdurige sponsoring van het Ronald McDonald vakantiehuis.

Natuurlijk heb je als ondernemer regelmatig met kleine en grote tegenslagen te maken. Ik denk dat de grootste domper (en gelijk de grootste les) helemaal in het begin van de onderneming was. We hadden gekozen voor een Oost-Europees merk hardware en dat bleek al snel veel support nodig te hebben. Dat heeft veel tijd, frustratie en geld gekost. Inmiddels werken we alleen nog maar met kwaliteitsproducten uit Scandinavië.

Op het gebied van agressiealarmering zijn we toonaangevend in Nederland. 1,5 jaar geleden hebben we flink geïnvesteerd in techniek en mensen om ook op het gebied van BHV- en alleenwerkersalarmering een top 3 positie in de markt te kunnen pakken. Dit jaar verwachten we daar echt een grote sprong in te kunnen maken.”