Veiligheid voor een uivaartprganisatie
Veiligheid voor medewerkers van uitvaartorganisaties
Niet alleen ambulancepersoneel maar ook professionals in de uitvaartsector krijgen steeds vaker te maken met agressie en geweld. De incidenten variëren van families die met elkaar op de vuist gaan, tot uitvaartondernemers die bedreigd worden door familieleden of vrienden van de overledenen die het ergens niet mee eens zijn. Het gaat meestal om verbale agressie, maar in sommige gevallen kan het ook om fysieke agressie gaan. Omdat deze vormen van agressie en geweld tegen uitvaartondernemers steeds vaker voorkomen, is het belangrijk dat zij hun werk veilig kunnen blijven uitvoeren.
Op het moment dat er hulp ingeschakeld moet worden is het belangrijk dat uitvaartondernemers kunnen vertrouwen op een betrouwbaar alarmsysteem. Zowel bij het inschakelen van collega’s als bij het oproepen van de politie. Secure2go biedt verschillende oplossingen om snel en onopvallend te kunnen alarmeren als de situatie hier om vraagt. Met een druk op de eenvoudig te bedienen alarmknop, wordt een gecertificeerde alarmcentrale en/of directe collega’s snel ingeschakeld.
Hoe kan ik als uitvaartverzorger veilig mijn werk blijven doen?
Als uitvaartverzorger wil je veilig en met respect voor de nabestaanden je werk kunnen doen. Om dit te kunnen doen is het belangrijk dat de organisatie waar je werkt een goed agressiebeleid heeft. Agressietrainingen zijn hier een onderdeel van.
De realiteit laat zien dat iedere professional werkzaam in de uitvaartbranche, hoe voorbereid ook, terecht kan komen in een risicovolle situatie waarbij sprake is van dreiging of agressie. In deze situatie is het belangrijk om te weten dat er mogelijkheden zijn om op een makkelijke, gebruiksvriendelijke en onzichtbare manier snel te kunnen alarmeren.
Wij hebben bijvoorbeeld de alarmknop Secure Cube, dit wordt gezien als een betrouwbaarder systeem dan een app op een telefoon. Dit systeem voldoet aan de strenge normen van KIWA en er is de beschikking over verbinding met meerdere telefoonnetwerken. Daarnaast is het indrukken van de Secure Cube sneller dan het activeren van een app op de telefoon.
Ik druk de knop in en dan?
Nadat de gebruiker de alarmknop indrukt ontstaat er direct een verbinding met het platform van Secure2Go. Vanuit het platform wordt vervolgens een automatisch scenario geactiveerd. Een doormelding naar onze gecertificeerde alarmcentrale is het meest toegepaste scenario. Binnen 30 seconden zal een getrainde centralist in de gecertificeerde alarmcentrale vervolgens meeluisteren met de alarmknop.
De centralist zorgt ervoor dat de juiste hulp wordt ingeschakeld, nadat de melding is geverifieerd. Een verificatie van de melding betekent dat de centralist hoorbaar dreiging of agressie waarneemt. Dit wordt ook gedaan als het codewoord hoorbaar is.
Naast een doormelding naar de alarmcentrale kan het ook zijn dat de melding na een alarm intern in de organisatie wordt doorgezet. De melding kan bijvoorbeeld naar een collega in de buurt gaan. Externe en interne alarmering kunnen afzonderlijk, maar ook tegelijkertijd ingesteld worden. Zo is de professional in de uitvaartbranche er altijd van verzekerd dat er zo snel mogelijk hulp komt.
Is een alarmknop ook ambulant te gebruiken voor uitvaartverzorgers?
De alarmsystemen van Secure2Go zijn zeer geschikt om ook buiten de muren van de organisatie te gebruiken. Uitvaartbegeleiders die bijvoorbeeld meelopen bij een rouwstoet kunnen namelijk ook te maken krijgen met dreiging of agressie. In dat geval is het noodzakelijk dat zij direct kunnen alarmeren als de situatie hierom vraagt. Daarom is het belangrijk dat de professional kan vertrouwen op een discreet en betrouwbaar systeem. De alarmknoppen van Secure2Go zijn uitgerust met nauwkeurige GPS-functie. Zo kan altijd de exacte locatie worden achterhaalt.
Makkelijk te dragen
De alarmknoppen van Secure2Go zijn door het compacte formaat ook goed op het lichaam te dragen. Zo is de knop met een clip of karabijnhaak onzichtbaar te dragen. Bijvoorbeeld in een broek- of jaszak of aan een broeklus.
Is de alarmknop ook intern te gebruiken?
De alarmsystemen zijn zeker geschikt voor intern alarmeren naar collega’s. Denk aan collega’s die wel aanwezig in het gebouw maar niet direct bij de uitvaartdienst.
Wanneer je als gebruiker van de knop een alarm maakt, krijgen collega’s door middel van paging op hun eigen noodknop een tril- en geluidssignaal. De naam van de collega die het alarm maakt of de ruimte waarin hij of zij zich bevindt, zal verschijnen op het scherm van de noodknop. Zo kunnen collega’s in de directe omgeving assistentie verlenen.
Naast de optie voor paging, kunnen de met systemen van Secure2Go ook spraakberichten voor interne alarmering worden verstuurd. Collega’s ontvangen dan een spraakbericht op de (mobiele) telefoon. In dit spraakbericht is duidelijk te horen waar en door wie het alarm is gemaakt.
Een combinatie met de gecertificeerde alarmcentrale behoort ook tot de mogelijkheden. Zo kunnen collega’s in de directe omgeving van de medewerker eerste assistentie verlenen en kan de centralist snel de juiste hulpdiensten aansturen. Op deze manier is de professional er altijd van verzekerd dat er zo snel mogelijk hulp komt.
Hoe weet ik of Secure2Go de juiste oplossing heeft voor mijn organisatie?
Zoals je gelezen hebt zijn er heel veel mogelijkheden om de veiligheid van uitvaartverzorgers te vergroten. Neem vrijblijvend contact met ons op om te bespreken wat Secure2Go voor jullie organisatie kan betekenen. Wij denken graag met je mee om tot een geschikte oplossing te komen. Zo vergroten wij de veiligheid voor de professionals in de uitvaartsector.
Ook stellen wij onze gratis whitepaper beschikbaar. Hierin staan veel inzichten en nuttige informatie om tot een weloverwogen beslissing te komen.
- Vergroot de veiligheid
- KIWA gecertificeerd
- 24/7 persoonlijke ondersteuning
- Exacte locatiebepaling, binnen en buiten
Vraag een offerte aan
Je gegevens worden via een beveiligde SSL verbinding verstuurd
en niet opgeslagen in deze website.