Veilig werken voor medewerkers in horeca en toerisme
Werken in horeca en toerisme wordt een stuk veiliger met onze betrouwbare alarmering. Ontdek waarom een groeiend aantal professionals in horeca en toerisme vertrouwd op onze betrouwbare veiligheidsoplossingen.

- Vergroot de veiligheid
- Kiwa gecertificeerd
- 24/7 persoonlijke ondersteuning
- Exacte locatiebepaling, binnen en buiten
Waarom persoonsalarmering onmisbaar is in horeca en toerisme
Ook professionals in horeca en toerisme krijgen steeds vaker te maken met agressie en geweld. Het gaat meestal om verbale agressie, maar in sommige gevallen kan het ook om fysieke agressie gaan. Op zulke momenten is het belangrijk dat je snel en efficiënt hulp kunt inschakelen. Onze alarmeringssystemen stellen je in staat om direct ondersteuning van collega’s of de alarmcentrale op te roepen, zodat je altijd veilig en ondersteund bent.
Veiligheid in horeca en toerisme: feiten en cijfers
Volgens een onderzoek van de Algemene Rekenkamer in 2023 worden er elk jaar ongeveer 200.000 werknemers slachtoffer van een arbeidsongeval. Dat is zo’n 3% van het totaal aantal werknemers. Ongeveer 60 mensen overlijden jaarlijks door onveilig werk.
Bron: Rekenkamer.nl
Hoe kan Secure2Go professionals in horeca en toerisme helpen?
- Discreet alarmeren
- Betrouwbare apparatuur
- Je krijgt een persoonlijke instructie
- Integratie met bestaande systemen is mogelijk

Onze whitepaper agressiealarmering is de uitgelezen keuzehulp bij het selecteren van een betrouwbaar alarmeringssysteem voor medewerkers in horeca of toerisme die te maken kunnen krijgen met agressie.

Deze whitepaper helpt je bij het maken van een keuze voor de juiste alarmeringsoplossing.
Download de whitepaperUiteraard geheel gratis!
Hoe werkt de agressiealarmering van Secure2Go voor professionals in horeca en toerisme?
Als bijvoorbeeld barmedewerker krijg je de beschikking over een alarmknop die zich op een vaste plek, uit het zicht, onder de bar bevindt. Met een eenvoudige druk op deze knop wordt de juiste hulp ingeroepen.
Op verschillende manieren kan de alarmmelding dan naar collega’s worden gestuurd. Als er geen collega’s in de buurt zijn of als de kans op heftige incidenten groot is dan adviseren we om de melding binnen te laten komen bij onze alarmcentrale. Indien nodig, zullen zij de politie inschakelen. Meer informatie hierover vind je op onze Pro Connect pagina.
Onze adviseurs hebben tijdens hun loopbaan zelf regelmatig te maken gehad met agressie en de gevolgen daarvan. Daardoor kunnen zij, in overleg met jullie, de juiste opvolging op maat inrichten. Zo leveren wij altijd een compleet werkend systeem waarbij jij en je collega’s volledig ontzorgd worden.

Praktijkervaring: agressie door dronken gast
Alex, barman in een café
Tijdens een van de drukste avonden had ik te maken met een gast die te veel gedronken had. Hij werd luidruchtig en begon andere gasten lastig te vallen. Het was duidelijk dat de situatie uit de hand kon lopen. Ik had een training gehad over hoe te handelen in zulke gevallen, maar wanneer je dan oog-in-oog met een agressief iemand staat is dat toch anders. Gelukkig hadden we een alarmknop onder de bar zitten. Dankzij de stille activering was er geen escalatie en binnen de kortste keren waren mijn collega’s erbij om me te helpen de man uit de kroeg te zetten. Het is jammer dat dit er tegenwoordig bij lijkt te horen.
Natuurlijk hoop je nooit in een situatie terecht te komen waarbij je de noodknop moet gebruiken. Maar als het toch aan de orde is, dient het apparaat feilloos te werken. De werking van onze noodknoppen wordt continu en automatisch bewaakt, zodat je erop kunt vertrouwen wanneer elke seconde telt.