Pro Connect, direct contact met de meldkamer bij agressie

De zekerheid van professionele opvolging met Pro Connect

Tijdens een agressie-incident wil je er zeker van zijn dat je snel hulp krijgt als dat nodig is. Dat kan met Pro Connect. Het alarm wordt dan ontvangen in een gespecialiseerde particuliere alarmcentrale die 24/7 beschikbaar is. De centralisten zijn bevoegd om direct de politie aan te sturen als dat nodig is. Zo is snelle alarmopvolging altijd gegarandeerd.

Als collega's je niet kunnen helpen

Er zijn veel werksituaties denkbaar waarbij geen collega’s in je directe omgeving zijn om je te helpen als dat nodig is. Bijvoorbeeld tijdens een huisbezoek, tijdens het uitvoeren van inspecties, toezicht of onderhoud op openbare locaties of tijdens het begeleiden van cliënten in het publieke domein. Daarnaast hebben sommige organisaties kleinschalige locaties in de wijk waar medewerkers wel eens alleen aanwezig zijn. In die gevallen is het belangrijk dat je snel hulp kunt krijgen van de politie. Die kunnen overal snel ter plaatse zijn en hebben de bevoegdheid om ergens binnen te treden als er iemand in gevaar is.

Hoe verstuur ik een alarm als ik hulp nodig heb?

Onderdeel van het Pro Connect pakket is onze compacte Secure Cube. Deze draadloze alarmknop kan op basis van GPS je locatie bepalen en is altijd verbonden met de alarmcentrale. Met een korte druk op de SOS knop verschijnt de melding op het scherm van een ervaren centralist in de alarmcentrale.

Wat doet de centralist nadat ik een alarm heb verstuurd?

De centralist ziet je persoonlijke gegevens, je actuele locatie en luistert binnen enkele seconden via de alarmknop live met je mee. Als de centralist hoort dat je hulp nodig hebt, wordt de politie onmiddellijk naar je toegestuurd. De politiemeldkamer kan met je meeluisteren totdat de eerste auto ter plaatse is. 

Hoe wordt een agressie alarm opgevolgd?

Hoe weet de politie op welk huisnummer ik ben?

GPS is buiten tot op 10 meter nauwkeurig maar binnen helaas niet. De Secure Cube kan dan ook niet exact doorgeven op welk huisnummer je je bevindt. Daarom maak je gebruik van onze gratis Adres Registratie App. Via deze app kun je voorafgaand aan een huisbezoek heel eenvoudig het exacte huisnummer en eventuele andere bijzonderheden doorgeven aan de alarmcentrale. Deze gegevens worden na een alarmmelding gedeeld met de centralist van de politie.

Bij-een-melding-uit-de-alarmcentrale-wordt-de-politie-aangestuurd

Komt de politie altijd als ik de knop indruk?

Het is in Nederland wettelijk bepaald dat de politie verplicht is om te komen als een erkende particuliere alarmcentrale een alarm heeft geverifieerd. Dat wil zeggen dat de centralist heeft uitgezocht of er echt een dreigende of gevaarlijke situatie is. Dat doen ze door met je mee te luisteren. Als ze bijvoorbeeld dreigende taal, ruzie of een afgesproken code horen is dat genoeg om de politie in te schakelen. Uit ervaring weten we dat de politie hier altijd zeer adequaat op reageert.

Natuurlijk kan de centralist ook andere hulp inschakelen als je dat wilt. Bijvoorbeeld een beveiligingsbedrijf of een achterwacht. Houd er wel rekening mee dat die hulp misschien niet in alle gevallen snel genoeg bij je kan zijn.

Wat is de Secure Cube?

De Secure Cube is een compacte mobiele noodknop die je onopvallend bij je kunt dragen. Het apparaat is voorzien van een multinetwerk simkaart die met alle netwerken kan verbinden. De Secure Cube stelt je in staat om discreet en stil te alarmeren. Je locatie wordt automatisch met de melding meegestuurd. De meeluister verbinding met de alarmcentrale wordt automatisch tot stand gebracht. Zo ben je letterlijk met één druk op de knop verzekerd van hulp.

Secure Cube - draagbare stille alarmknop

Kan de Secure Cube gedeeld worden met collega's?

Soms heb je binnen een groot team niet direct allemaal een eigen alarmknop nodig. In dat geval kun je één of meerdere Cubes delen met je team. De ervaring leert dat een ‘persoonlijke’ alarmknop er wel toe leidt dat medewerkers bewuster om gaan met hun veiligheid. Maar delen is zeker een mogelijkheid.

De implementatie van Pro Connect

agressie-alarm-instructie-online

Om te zorgen dat onze oplossing perfect aansluit bij jullie wensen en jullie situatie beginnen we altijd met een adviesgesprek. Uiteraard bieden we daarna de mogelijkheid voor een demonstratie of een korte testperiode. Na de offerte- en inkoopfase richten we het systeem volledig in. We leveren de juiste instructiematerialen en geven een persoonlijke instructie, online of bij jullie op locatie.

Als het systeem in gebruik is genomen, blijft onze supportafdeling beschikbaar voor het wijzigen van gegevens of instellingen en voor het beantwoorden van vragen. Storingen kunnen 24/7 worden gemeld en opgelost. Zo staan wij garant voor een degelijke oplossing die echt bijdraagt aan de veiligheid en het veiligheidsgevoel van jullie medewerkers.

Delen
Persoonsalarmering waar je altijd op kunt vertrouwen!
Sjoerd
Contact from circle

Vraag een offerte aan

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Je gegevens worden via een beveiligde SSL verbinding verstuurd
en niet opgeslagen in deze website.