Persoonsalarmering voor professionals

Schakel snel hulp in met persoonsalarmering.

Persoonsalarmering voor professionals

Meer dan 1,6 miljoen Nederlanders krijgen tijdens hun werk wel eens te maken met agressie, geweld of intimidatie door een klant, patiënt, cliënt, ouder of passagier. 200.000 professionals zeggen hier zelfs regelmatig mee in aanraking te komen. Onze persoonsalarmering geeft deze mensen de gelegenheid om tijdens een incident snel hulp in te kunnen roepen van collega’s, een beveiliger of van de politie. Wij zijn er voor alle professionals en voor bedreigde personen.
Naast deze vormen personenalarmering bestaat er ook persoonsalarmering voor senioren. Met dat laatste kan Secure2Go je helaas niet helpen. Wij leveren niet aan particulieren.

Wat is persoonsalarmering?

De naam zegt het al: Persoonsalarmering, ook wel personenalarmering genoemd, draait om een compact alarmkastje waarmee een persoon alarm kan slaan als er zich een bedreigende situatie voordoet. Een persoonsalarm is veelal onopvallend te dragen en discreet te bedienen. Ze zijn voorzien van een accu, een simkaart en een alarmknop. Er kan in veel gevallen ook een locatie worden meegestuurd middels GPS of GNSS. Daarnaast is het mogelijk om op afstand mee te luisteren via de alarmknop.

Bekijk hier onze alarmknoppen die geschikt zijn als persoonsalarm of personenalarm.

Alarmknoppen voor persoonsalarmering

Welke professionals gebruiken persoonsalarmering?

De persoonlijke alarmknoppen van Secure2Go worden vooral gebruikt door mensen die tijdens hun werk het risico lopen om in conflict te komen met een burger. Hierdoor is deze alarm oplossing zeer breed toepasbaar. Denk aan hulp- en zorgverleners, overheidsmedewerkers, dienstverleners, medewerkers in het openbaarvervoer, en in het onderwijs maar ook service-medewerkers en beveiligers. Al deze mensen vertrouwen op hun persoonlijke alarmknop op het moment dat een conflict uitloopt op een agressieve confrontatie. Hier vind je meer informatie over alarmering bij agressie.

Hoe werkt persoonsalarmering van Secure2Go?

Kort uitgelegd, met één druk op de alarmknop wordt een melding verstuurd naar het alarmeringsplatform van Secure2Go. Vandaaruit wordt de melding op de juiste manier doorgestuurd naar de juiste ontvangers. Hoe een systeem precies werkt is sterk afhankelijk van de manier waarop het wordt gebruikt. We zullen hieronder een aantal toepassingen toelichten.

Hoe werkt persoonsalarmering?

Mobiele alarmering voor huisbezoeken en onderweg

Iedereen die niet binnen de muren van de organisatie werkt, maar bijvoorbeeld op huisbezoek gaat of op andere manieren onderweg is, kan vaak niet terugvallen op snelle hulpverlening door collega’s. In dat geval is het bij een incident wenselijk om assistentie van de politie te krijgen. De politie is namelijk bevoegd om snel aan te rijden, binnen te treden en heeft, indien nodig, geweldsmiddelen ter beschikking.
Om de politie te mogen waarschuwen met een personenalarm, is de tussenkomst van, een Particuliere Alarm Centrale (PAC) wettelijk verplicht. Hiervoor werken wij intensief samen met EuroPAC . De centralist in de alarmcentrale zal de melding binnen 30 seconden verifiëren door via de noodknop mee te luisteren met de situatie. Als gehoord wordt dat er hulp nodig is, wordt via een directe lijn de politie aangestuurd.
De politie wordt aangestuurd naar de gps-positie die het persoonsalarm met de melding meestuurt. Dat kan worden aangevuld met een specifiek bezoekadres dat de gebruiker van de alarmknop via onze Adres Registratie App eenvoudig kan ingeven voor aanvang van het bezoek.

Onderlinge alarmering bij balies, spreek- en behandelkamers

Binnen de muren van een organisatie is het vaak mogelijk om snel hulp van collega’s of van de beveiliging te krijgen. Daarvoor is het zaak dat zij bij een incident zo snel en volledig mogelijk worden gealarmeerd. Dat kan op een hele discrete manier via de volledig draadloze alarmknoppen die buiten het zicht onder een bureau, balie of tafel kunnen worden geplaatst. De alarmmelding wordt vervolgens via een spraakoproep of paging-oproep gedeeld met de collega’s die hulp kunnen bieden.
Discreet alarm voor balie en spreekkamers
Een spraakoproep is een gesproken bericht dat automatisch, tegelijkertijd, naar 1 tot 50 telefoonnummer kan worden verstuurd. Iedereen die de telefoon opneemt hoor dat er een alarm is en waar het alarm vandaan komt.
Een paging-oproep is een tekstbericht dat onder begeleiding van een luide pieptoon wordt ontvangen op onze ‘pieper’. In het bericht staat precies in welke ruimte het alarm is gemaakt Ondersteunend kunnen berichten ook per SMS en email worden verstuurd. De opvolging van persoonsalarmen is vrijwel altijd maatwerk waarbij we je graag adviseren.

"Wij gebruiken de flexibele oplossing van Secure2Go bij de balies en in de spreekkamers voor het alarmeren van het agressieteam en het BHV Team. Medewerkers die op huisbezoek gaan nemen de Secure Cube mee die is gekoppeld met de alarmcentrale."

Jan Wolf - agressiecoördinator gemeente Hattem

Hulp van politie bij agressie in de spreekkamer of bij de balie

Ook in bovenstaande situaties kan het wenselijk zijn om snel assistentie van de politie te krijgen. Bijvoorbeeld als er geen collega’s aanwezig zijn om hulp te verlenen, of als het verwachte geweld zo ernstig kan zijn dat politieoptreden wenselijk kan zijn. In deze gevallen koppelt Secure2Go het interne alarmsysteem net zo makkelijk aan de alarmcentrale als bij de mobiele alarmering.
Hulp van politie met personenalarm

Persoonsalarmering koppelen met bestaande alarmeringssystemen

Het is in veel gevallen ook mogelijk om het personenalarm en de agressiealarmering van Secure2Go te koppelen aan bestaande alarmeringsoplossingen. Veel organisaties gebruiken bijvoorbeeld een app voor het oproepen van de BHV of van een interventieteam. Dit kan voordelen opleveren voor de registratie van incidenten. We denken daar graag in mee. Er zijn al koppelingen met MultiBel, Orca Group (ITel) en SafeGuard. We kunnen in principe ook met ieder ander betrouwbaar oproepsysteem koppelen.

Is persoonsalarmering betrouwbaar?

Persoonsalarmering die voldoet aan het Kiwa certificaat   ‘Mobiele alarmering van personen’ is uiterst betrouwbaar. Leverancier, alarmcentrale en hardware worden jaarlijks aan een strenge controle onderworpen. Sinds 2017 beschikt Secure2Go over dit prestigieuze certificaat. Dat vinden we belangrijk aangezien het bij onze dienstverlening om mensenlevens kan gaan. Op deze speciale Kiwa certificatie pagina staan alle details.

"Het is cruciaal dat mensen in nood echt op hun noodknop kunnen vertrouwen. De kwaliteit van de aanbieders verschilt enorm door de invulling van de dienstverlening. Daarom ontwikkelde Kiwa de certificering ‘Mobiele Beveiliging van Personen’. We hopen dat dit een bijdrage levert aan de professionalisering van de markt."

Peter Voshol - Kiwa NCP Fire,Safety en Security

Waarom is Secure2Go dé specialist in persoonsalarmering voor professionals?

Vanaf de oprichting in 2014 levert Secure2Go, via de politie, persoonlijke alarmknoppen aan zwaar bedreigde personen. Bij deze mensen telt werkelijk iedere seconde als zijn de knop in moeten drukken. Dit verplicht ons om onze service en onze dienstverlening op het hoogst mogelijke peil te hebben en te houden. Dat geldt voor deze specifieke groep bedreigde personen maar ook voor al onze andere gebruikers die om welke reden dan ook hun veiligheid en hun veiligheidsgevoel vergoten met onze (mobiele) personenalarmering.
Dit doen wij vanuit onze kernwaarden vakmanschap, transparantie en integriteit. Hierbij staat maatwerk, kwaliteit, service en persoonlijke aandacht voorop.

Overweeg je aan de slag te gaan met persoonsalarmering? We geven je graag advies

Delen
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Sjoerd van Der Spoel, adviseur persoonsalarmering
Vragen? Sjoerd helpt je graag verder!
Contact from circle

Vraag een offerte aan

* Verplichte velden