Veilig werken voor WMO-consulenten
Werken als WMO-consulent wordt een stuk veiliger met onze discrete alarmering. Of je nu op een vaste werkplek zit of mobiel bent, onze systemen stellen je bij een incident in staat snel en discreet hulp in te roepen. Ontdek waarom steeds meer professionals bij jeugdzorg kiezen voor onze betrouwbare alarmeringsoplossingen.

- Vergroot de veiligheid
- Kiwa gecertificeerd
- 24/7 persoonlijke ondersteuning
- Exacte locatiebepaling, binnen en buiten
De rol van WMO-consulenten en de risico’s in het werkveld
De Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) regelt hulp en ondersteuning voor burgers, zodat zij zo lang mogelijk zelfstandig thuis kunnen wonen en deel kunnen blijven nemen aan de maatschappij. Om dit in goede banen te leiden zijn er WMO-consulenten. Tijdens jouw werkdag als WMO-consulent kan het voorkomen dat een cliënt onvoorspelbaar en agressief wordt. Op zo’n moment is het belangrijk dat je snel en efficiënt hulp kunt inschakelen. Onze alarmeringssystemen stellen je in staat om direct ondersteuning van de alarmcentrale op te roepen, zodat je altijd veilig en ondersteund bent.
Cijfers en feiten: veiligheid bij ambtenaren
Uit de Monitor Integriteit en Veiligheid uit 2022 blijkt dat 33% van de ambtenaren die contact hebben met burgers te maken hebben gehad met een vorm van agressie, bedreiging of intimidatie. Het gaat dan vooral om verbale agressie.

Bron: Open Overheid.nl
Hoe helpt Secure2Go professionals binnen de WMO?
- Discreet alarmeren
- Betrouwbare apparatuur
- Je krijgt een persoonlijke instructie
- Integratie met bestaande systemen is mogelijk

Onze whitepaper agressiealarmering is de uitgelezen keuzehulp bij het selecteren van een betrouwbaar alarmeringssysteem voor WMO-consulenten die met agressie te maken kunnen krijgen.

Deze whitepaper helpt je bij het maken van een keuze voor de juiste alarmeringsoplossing.
Download de whitepaperUiteraard geheel gratis!
Hoe werkt agressiealarmering voor WMO-consulenten?
Dat is heel simpel, je krijgt de beschikking over een alarmknop en met een eenvoudige druk op de knop wordt de juiste hulp ingeroepen van collega’s en/of onze alarmcentrale. Als er geen collega’s in de buurt zijn of als de kans op heftige incidenten groot is dan adviseren we om de melding binnen te laten komen bij onze alarmcentrale. Zij zullen, indien nodig, de politie inschakelen. Meer informatie hierover vind je op onze Pro Connect pagina.
Onze adviseurs hebben in hun vorige baan zelf regelmatig te maken gehad met agressie en de gevolgen daarvan. Zij kunnen daardoor in overleg met jullie de juiste opvolging op maat inrichten. Zo leveren wij altijd een compleet werkend systeem waarbij jij en je collega’s volledig ontzorgd worden.

Praktijkervaring: escalatie tijdens huisbezoek
Linda, WMO-consulente
Tijdens een huisbezoek om de zorgbehoefte van een cliënt te evalueren, kwam de discussie over de toewijzing van hulpmiddelen tot een kookpunt. De familieleden van de cliënt werden erg emotioneel en de situatie dreigde te escaleren. Ik voelde me overweldigd en in gevaar, maar gelukkig droeg ik mijn alarmknop. Met een snelle druk op de knop activeerde ik het alarm, waardoor een noodsignaal naar de alarmcentrale werd gestuurd. De alarmcentrale luisterde mee via de microfoon in de knop en beoordeelde de situatie als ernstig. Binnen enkele minuten arriveerde de politie ter plaatse en kreeg de situatie onder controle. De aanwezigheid van de politie bracht snel rust, waardoor ik veilig weg kon. Ik was erg geschrokken maar blij met de adequate reactie van de politie zonder dat ik 112 hoefde te bellen.
Niemand wil ooit in een situatie terechtkomen waarin de noodknop nodig is, maar het is cruciaal dat deze als het nodig is altijd functioneert. Daarom zorgen wij ervoor dat de werking van onze noodknoppen automatisch en continu wordt bewaakt, zodat je erop kunt vertrouwen wanneer het er echt op aankomt.