Veilig werken voor medewerkers in de retail
In de retail werken wordt een stuk veiliger met onze betrouwbare alarmering. Ontdek waarom een groeiend aantal professionals in de retail vertrouwd op onze betrouwbare veiligheidsoplossingen.

- Vergroot de veiligheid
- Kiwa gecertificeerd
- 24/7 persoonlijke ondersteuning
- Exacte locatiebepaling, binnen en buiten
Waarom persoonsalarmering onmisbaar is in de retail
Ook professionals in de retail krijgen steeds vaker te maken met agressie en geweld. Het gaat meestal om verbale agressie, maar in sommige gevallen kan het ook om fysieke agressie gaan. Op zulke momenten is het belangrijk dat je snel en efficiënt hulp kunt inschakelen. Onze alarmeringssystemen stellen je in staat om direct ondersteuning van collega’s of de alarmcentrale op te roepen, zodat je altijd veilig en ondersteund bent.
Veiligheid in de retail: feiten en cijfers
Agressie op de winkelvloer is een veelvoorkomend probleem: vier op de tien winkeliers hebben te maken met agressie en geweld in de winkels. Dat concludeert Kantar in een onderzoek in opdracht van Detailhandel Nederland.
Uit het rapport blijkt dat winkeliers vooral agressie ervaren als een klant ontevreden is (36%). Ook worden mensen boos bij een afhandeling van winkeldiefstal (34%) en als een product niet meer verkrijgbaar is (23%).
Bron: Metronieuws
Hoe kan Secure2Go professionals in de retail helpen?
- Discreet alarmeren
- Betrouwbare apparatuur
- Je krijgt een persoonlijke instructie
- Integratie met bestaande systemen is mogelijk

Onze whitepaper agressiealarmering is de uitgelezen keuzehulp bij het selecteren van een betrouwbaar alarmeringssysteem voor medewerkers in de retail die met agressie te maken hebben.

Deze whitepaper helpt je bij het maken van een keuze voor de juiste alarmeringsoplossing.
Download de whitepaperUiteraard geheel gratis!
Hoe werkt agressiealarmering van Secure2Go in de retail?
Als bijvoorbeeld winkelmedewerker krijg je de beschikking over een alarmknop die je discreet bij je draagt. Met een eenvoudige druk op deze knop wordt de juiste hulp ingeroepen.
Op verschillende manieren kan de alarmmelding dan naar collega’s worden gestuurd. Als er geen collega’s in de buurt zijn of als de kans op heftige incidenten groot is dan adviseren we om de melding binnen te laten komen bij onze alarmcentrale. Indien nodig, zullen zij de politie inschakelen. Meer informatie hierover vind je op onze Pro Connect pagina.
Onze adviseurs hebben tijdens hun loopbaan zelf regelmatig te maken gehad met agressie en de gevolgen daarvan. Daardoor kunnen zij, in overleg met jullie, de juiste opvolging op maat inrichten. Zo leveren wij altijd een compleet werkend systeem waarbij jij en je collega’s volledig ontzorgd worden.

Praktijkervaring: agressieve klant tijdens avondshift
Laura, verkoopmedewerker kledingwinkel
Tijdens een late avondshift in onze winkel werd een collega geconfronteerd met een klant die weigerde te betalen en agressief werd. Ik was in de nabijheid en vond de situatie erg dreigend. Gelukkig had ik mijn alarmknop bij me, die ik discreet kon activeren zonder de situatie verder te escaleren. Binnen enkele ogenblikken was ons interne beveiligingsteam ter plaatse om de situatie te de-escaleren. Dit hielp ons om de veiligheid van zowel personeel als andere klanten te waarborgen.
Natuurlijk hoop je nooit in een situatie terecht te komen waarbij je de noodknop moet gebruiken. Maar als het toch aan de orde is, dient het apparaat feilloos te werken. De werking van onze noodknoppen wordt continu en automatisch bewaakt, zodat je erop kunt vertrouwen wanneer elke seconde telt.