Retail medewerker in kledingwinkel
Persoonsalarmering waar je altijd op kunt vertrouwen
  • Vergroot de veiligheid
  • Kiwa gecertificeerd
  • 24/7 persoonlijke ondersteuning
  • Exacte locatiebepaling, binnen en buiten

Waarom persoonsalarmering onmisbaar is in de retail

Ook professionals in de retail krijgen steeds vaker te maken met agressie en geweld. Het gaat meestal om verbale agressie, maar in sommige gevallen kan het ook om fysieke agressie gaan. Op zulke momenten is het belangrijk dat je snel en efficiënt hulp kunt inschakelen. Onze alarmeringssystemen stellen je in staat om direct ondersteuning van collega’s of de alarmcentrale op te roepen, zodat je altijd veilig en ondersteund bent.

Veiligheid in de retail: feiten en cijfers

Agressie op de winkelvloer is een veelvoorkomend probleem: vier op de tien winkeliers hebben te maken met agressie en geweld in de winkels. Dat concludeert Kantar in een onderzoek in opdracht van Detailhandel Nederland.

Uit het rapport blijkt dat winkeliers vooral agressie ervaren als een klant ontevreden is (36%). Ook worden mensen boos bij een afhandeling van winkeldiefstal (34%) en als een product niet meer verkrijgbaar is (23%).

Bron: Metronieuws

Hoe kan Secure2Go professionals in de retail helpen?

Al meer dan 10 jaar ondersteunen wij professionals in de retail met onze betrouwbare alarmeringsoplossingen. Onze systemen zijn speciaal afgestemd op de behoeften van deze medewerkers. Welke werkzaamheden je ook uitvoert, wij hebben voor iedere situatie een passend systeem.
  • Discreet alarmeren
  • Betrouwbare apparatuur
  • Je krijgt een persoonlijke instructie
  • Integratie met bestaande systemen is mogelijk
Retail medewerker in kledingwinkel

Onze whitepaper agressiealarmering is de uitgelezen keuzehulp bij het selecteren van een betrouwbaar alarmeringssysteem voor medewerkers in de retail die met agressie te maken hebben.

Voorkant whitepaper agressiealarmering
Whitepaper Agressiealarmering

Deze whitepaper helpt je bij het maken van een keuze voor de juiste alarmeringsoplossing.

Download de whitepaper

Uiteraard geheel gratis!

Hoe werkt agressiealarmering van Secure2Go in de retail?

Als bijvoorbeeld winkelmedewerker krijg je de beschikking over een alarmknop die je discreet bij je draagt. Met een eenvoudige druk op deze knop wordt de juiste hulp ingeroepen.

Op verschillende manieren kan de alarmmelding dan naar collega’s worden gestuurd. Als er geen collega’s in de buurt zijn of als de kans op heftige incidenten groot is dan adviseren we om de melding binnen te laten komen bij onze alarmcentrale. Indien nodig, zullen zij de politie inschakelen. Meer informatie hierover vind je op onze Pro Connect pagina.

Onze adviseurs hebben tijdens hun loopbaan zelf regelmatig te maken gehad met agressie en de gevolgen daarvan. Daardoor kunnen zij, in overleg met jullie, de juiste opvolging op maat inrichten. Zo leveren wij altijd een compleet werkend systeem waarbij jij en je collega’s volledig ontzorgd worden.

Ontmoet onze adviseur agressie alarmering
Uiteraard geheel vrijblijvend

Praktijkervaring: agressieve klant tijdens avondshift

Laura, verkoopmedewerker kledingwinkel

Tijdens een late avondshift in onze winkel werd een collega geconfronteerd met een klant die weigerde te betalen en agressief werd. Ik was in de nabijheid en vond de situatie erg dreigend. Gelukkig had ik mijn alarmknop bij me, die ik discreet kon activeren zonder de situatie verder te escaleren. Binnen enkele ogenblikken was ons interne beveiligingsteam ter plaatse om de situatie te de-escaleren. Dit hielp ons om de veiligheid van zowel personeel als andere klanten te waarborgen.

Natuurlijk hoop je nooit in een situatie terecht te komen waarbij je de noodknop moet gebruiken. Maar als het toch aan de orde is, dient het apparaat feilloos te werken. De werking van onze noodknoppen wordt continu en automatisch bewaakt, zodat je erop kunt vertrouwen wanneer elke seconde telt.