Veilig werken in de thuiszorg
Werken in de thuiszorg wordt een stuk veiliger met onze discrete alarmering. Wanneer je bij cliënten thuis bent stelt onze alarmering je in staat om onmiddellijk hulp in te roepen als de situatie daarom vraagt. Ontdek waarom een groeiend aantal medewerkers in de thuiszorg vertrouwt op onze oplossingen.

- Vergroot de veiligheid
- Kiwa gecertificeerd
- 24/7 persoonlijke ondersteuning
- Exacte locatiebepaling, binnen en buiten
Waarom persoonsalarmering essentieel is in de thuiszorg
Wanneer je thuis bij een cliënt werkt, kun je onverwacht te maken krijgen met situaties die direct ingrijpen vereisen, zoals agressief gedrag van een cliënt zelf of van een familielid of bekende van de cliënt. Op zulke momenten is het cruciaal om te kunnen vertrouwen op een betrouwbaar alarmeringssysteem.
Cijfers en feiten over agressie in de thuiszorg
Uit onderzoek van Ipsos over agressie en ongewenst gedrag op de werkvloer in de sector zorg en welzijn blijkt dat de meerderheid (66%) van de respondenten die werkzaam is in de thuiszorg te maken heeft gehad met verbale agressie in contact met cliënten.
Bron: PGGM&CO
Hoe helpt Secure2Go medewerkers in de thuiszorg?
In de 10 jaar dat wij actief zijn in de veiligheidsbranche hebben we al veel medewerkers van thuiszorginstellingen geholpen met onze betrouwbare alarmeringsoplossingen. Onze alarmknoppen bieden een uitkomst als een cliënt bijvoorbeeld agressief gedrag vertoond en er direct hulp van buitenaf nodig is om jouw veiligheid te waarborgen. Met één druk op de knop wordt er direct hulp ingeschakeld.
- Discreet alarmeren
- Betrouwbare apparatuur
- Integratie met bestaande systemen is mogelijk
- Je krijgt een persoonlijke instructie

Onze whitepaper agressiealarmering is de uitgelezen keuzehulp bij het selecteren van een betrouwbaar alarmeringssysteem voor medewerkers in de thuiszorg die met agressie te maken hebben.

Deze whitepaper helpt je bij het maken van een keuze voor de juiste alarmeringsoplossing.
Download de whitepaperUiteraard geheel gratis!
Veilig op huisbezoek: hoe werkt agressiealarmering?
Het is heel eenvoudig: je beschikt over een persoonlijke alarmknop die je met een simpele druk activeert, waardoor direct de juiste hulp wordt opgeroepen.
Als je thuis bij cliënten werkt raden we aan om de melding door te sturen naar onze alarmcentrale. Zij kunnen vervolgens, als dat nodig is, de politie inschakelen. Meer informatie hierover vind je op onze Pro Connect pagina.
Onze adviseurs hebben een achtergrond in de zorgsector en beschikken over jarenlange ervaring met onze systemen. Zij zijn uitstekend in staat om voor elke organisatie een passende opvolging op maat te realiseren. Wij zorgen voor een volledig operationeel systeem waarmee jij en je collega’s worden ontzorgd.

Praktijkervaring: escalatie tijdens huisbezoek
Simone, thuiszorg medewerker
“Tijdens mijn wekelijkse bezoek bij mevrouw Jansen, een oudere dame die ik al jaren verzorg, zag ik al snel dat ze niet op haar gemak was. Haar zoon bleek thuis te zijn en deze was niet in nuchtere toestand. Hij kwam verhaal halen waarom zijn moeder zo weinig zorg kreeg. Daarbij werd hij handtastelijk naar mij toe en ging hij voor de deur staan zodat ik niet weg kon.
Gelukkig kon ik discreet mijn alarmknop indrukken en de verbinding met de alarmcentrale openen. Zij hoorden de dreiging en stuurden direct de politie aan. Aangezien ik de adresregistratie app had ingevuld wisten ze direct de juiste locatie zonder dat de zoon doorhad dat ik hulp aan het inschakelen was. De politie was snel ter plekke en kon het de boel de-escaleren. Door dit incident besef ik me weer hoe belangrijk het is om discreet en snel hulp te kunnen inschakelen.”
Natuurlijk hoop je nooit in een situatie terecht te komen waarbij je de noodknop moet gebruiken. Maar als het toch aan de orde is, dient het apparaat feilloos te werken. De werking van onze noodknoppen wordt continu en automatisch bewaakt, zodat je erop kunt vertrouwen wanneer elke seconde telt.