Training Omgaan met Emotie en Agressie met Virtual Reality

Omgaan met Emotie en Agressie (met Virtual Reality (VR))

Wie is Modern Learning?

Modern learning is een netwerkorganisatie met veel expertise op het gebied van sociale veiligheid bij klantcontact.

Wij helpen organisaties door professionals te leren presteren onder druk, want hoewel lastig gedrag niet altijd is te voorkomen, valt er wel veel winst te behalen in hoe je hier zelf, maar ook als team, mee omgaat.

Modern learning onderscheidt zich door te trainen op een laagdrempelige, interactieve en praktijkgerichte manier waarbij naar behoefte gebruik wordt gemaakt van verschillende interactieve werkvormen, trainingsacteurs en Virtual Reality technologie (VR), om zo goed mogelijk aan te sluiten bij de praktijk van de deelnemers en de organisatie.

Omgaan met Emotie en Agressie

Het doel van deze training is dat de deelnemers hun weerbaarheid vergroten en effectief leren omgaan met emotioneel en agressief gedrag. Aanvullend is het doel dat medewerkers eenduidiger reageren en meer op één lijn zitten, zodat er ook een preventieve werking uitgaat van het optreden. 

Gebruik van VR

Gedurende de trainingsdag wordt op verschillende momenten bij alle deelnemers tegelijk virtual reality ingezet. Via een VR-bril krijg je verschillende scènes te zien waarin agressie centraal staat. In tegenstelling tot een ‘normale’ 2-dimensionale film, is het bij VR net alsof je er middenin zit. Je voelt de spanning oplopen! Je merkt hoe verschillende reacties leiden tot andere uitkomsten en daardoor ervaar je precies hoe je het beste kunt reageren. Neem hier vast een kijkje voor onze trailer!

Na het volgen van deze training:

●  Weten deelnemers hoe het stressmechanisme werkt en hoe ze in spannende situaties hun rust kunnen bewaren;

●  Zijn de deelnemers goed in staat om te herkennen of het om emotioneel en/of agressief gedrag gaat (bij dit onderdeel wordt gebruik gemaakt van VR-technologie);
●  Weten deelnemers hoe ze emotioneel gedrag effectief kunnen de-escaleren;
●  Weten deelnemers hoe ze agressief gedrag effectief kunnen stoppen;
●  Hebben deelnemers daadwerkelijk geoefend in het toepassen van deze vaardigheden met een trainingsacteur (in aangepaste variant ook mogelijk zonder trainingsacteur) ;
●  Zijn deelnemers meer een ‘eenheid’ in hun optreden, doordat ze één lijn. trekken;
●  Zijn deelnemers op de hoogte van het agressieprotocol en wanneer en hoe ze een melding kunnen doen.

Als partner van Secure2Go werken we samen aan een betere en veiligere werkplek!

Vraag informatie aan:

Wil je meer informatie? Of wil je een vrijblijvende afspraak maken met onze adviseurs? Vul het formulier in en je ontvangt z.s.m. een reactie van ons.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Vorige RI&E, Risico-Inventarisatie en Evaluatie, wat is dit nou eigenlijk?
Volgende Wat is agressiebeleid?
Inhoudsopgave