Hoe alarmeer je snel het BHV team?

Secure2Go BHV-alarmering

Het bedrijfshulpverleningsteam (BHV-team) is verantwoordelijk voor de eerstehulpverlening bij incidenten binnen een bedrijf. Vrijwel elke organisatie moet 1 of meer getrainde BHV’ers hebben aangesteld. Bij verreweg de meeste organisaties is bedrijfshulpverlening een neventaak. Dat betekent dat werknemers van een bedrijf of organisatie zich over het algemeen met andere werkzaamheden bezighouden. Op het moment dat er zich een incident voordoet, snellen zij zich als eerste naar de plaats van het incident. De BHV’ers doen levensreddend werk.

Benieuwd naar de mogelijkheden? Vraag direct meer informatie aan.

Zorg dat het BHV-team altijd bereikbaar is

Daarom is het enorm belangrijk dat een BHV’er altijd direct bereikbaar is en snel weet op welke plek hulp noodzakelijk is. Om de bedrijfshulpverlener(s) te alarmeren zijn er uiteenlopende oplossingen. Van hightech tot ‘houtje-touwtje’. Er zijn namelijk geen minimale eisen voor het alarmeringssysteem dat wordt gebruikt voor het oproepen van een regulier BHV team. Met uitzondering van de stille ontruimingsalarmering in bijvoorbeeld zorginstellingen en detentiecentra.

In de kern is BHV alarmering een vorm van kritieke alarmering. Als iedere seconde telt, moet er geen tijd verloren gaan aan het oproepen van de hulpverlening. Daarom biedt Secure2Go verschillende vormen van BHV alarmering. Als complete oplossing, maar ook als deeloplossing binnen een groter of bestaand systeem. Onze expertise op het gebied van kritieke alarmering en complexe verbindingen komt daarbij vaak goed van pas.

Het alarmeringsplatform is het knooppunt van alle meldingen

Bij de professionele oplossingen die wij bieden voor BHV alarmering staat ons geavanceerde alarmeringsplatform centraal. Daar kunnen alarmknoppen, man-downsystemen en andere sensoren aan gekoppeld worden. Vanuit het alarmering platform kunnen de meldingen die binnenkomen worden doorgestuurd naar de bedrijfshulpverleners. De zogenaamde BHV hulpverlening. In het kennisbankartikel over onze interne alarmering lees je op welke manier alarmberichten naar de BHV’ers gestuurd kunnen worden.

Het is in bijna alle gevallen mogelijk om onze hardware en/of ons platform te koppelen aan bestaande oproepsystemen en BHV apps, mits van goede kwaliteit.

Vooral voor kleine organisaties zijn onze BHV oproepsystemen zeer praktisch. Tegen lage kosten kan snel een duurzaam en efficiënt systeem worden ingericht dat precies doet waar het voor bedoeld is. Voor alleenwerkers en voor BHV teams.

Persoonlijk advies van onze specialisten

We geven u graag in een persoonlijk adviesgesprek referenties van aansprekende projecten die we hebben voorzien van de juiste BHV alarm- en oproepsystemen. Wilt u de alarmering van uw BHV-Team professionaliseren? Vraag dan een offerte aan en kom met ons in contact.

Vraag informatie aan:

Wil je meer informatie? Of wil je een vrijblijvende afspraak maken met onze adviseurs? Vul het formulier in en je ontvangt z.s.m. een reactie van ons.
Vorige Hoe alarmeer je collega’s in geval van nood?
Volgende Kan ik ook alarmeren in Duitsland?
Inhoudsopgave